Polski street food wkracza do Dubaju

Sieć spaghetterii Makarun Spaghetti and Salad otwiera lokal w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na świecie - na słynnej Palmie Jumeirah.

- Umowę podpisaliśmy pod koniec grudnia, wszystko jest dopięte, zatem zaczynamy realizację naszego dubajskiego projektu biznesowego - mówi Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci.

Planowo lokal ma ruszyć w drugim kwartale tego roku. - Jesteśmy w trakcie negocjacji masterfranczyzy z naszymi partnerami z Dubaju, która ma dotyczyć wyłączności na naszą markę na obszar całych Emiratów Arabskich i zakłada powstanie w tym kraju kolejnych restauracji – wyjaśnia Przemysław Tymczyszyn.

Makarun powstanie w nowym pasażu handlowo-gastronomicznym The Pointe Jumeirah, który wybudowany został na sztucznej wyspie w kształcie palmy. Na Palmie Jumeirah, największej z trzech wysp usypanych na wodach Zatoki Perskiej w pobliżu Dubaju, mieszczą się ekskluzywne hotele (w tym najsłynniejszy Atlantis Hotel), centra handlowe i rekreacyjne oraz luksusowe rezydencje letniskowe.

Pasaż The Pointe Jumeirah to przede wszystkim nowoczesny kinowy multipleks, w którego otoczeniu znajdują się punkty najbardziej rozpoznawalnych marek street foodowych, a także ekskluzywne restauracje. Lokal, w którym powstanie Makarun leży w bezpośrednim sąsiedztwie kina. Zaaranżowany zostanie według wskazówek opracowanych specjalnie dla Makaruna przez znaną pracownię architektoniczną Schwitzke&Górski. Zaprojektowała ona nowy design sieci, który wdrażany jest od nowego roku. Pozwoli on marce mocniej zaistnieć w galeriach klasy A, co jest jej celem. W Dubaju powstanie największy lokal działający pod szyldem Makarun Spaghetti and Salad. Będzie liczył 160 mkw. Wprowadzony w nim zostanie także live cooking.

- Nowy rok zaczynamy od dużych inwestycji i zmian: nowy design, otwarcie lokalu w Dubaju. Mam nadzieję, że otworzy to także nowe horyzonty przed naszą firmą - podkreśla Przemysław Tymczyszyn. Jego zdaniem, w Polsce Makarun jest już marką rozpoznawalną, cieszącą się renomą, dlatego czas rozpocząć ekspansję i na innych rynkach.

- Dzięki naszym zagranicznym kontaktom i międzynarodowym działaniom udało się nawiązać współpracę z partnerami z Dubaju. W zasadzie, kiedy rozpuściliśmy wici, że jesteśmy zainteresowani rozwijaniem franczyzy za granicą sami się do nas zgłosili i szybko znaleźli odpowiedni lokal pod inwestycję – mówi Tymczyszyn.

W ramach rozwijania franczyzy Makarun prowadzi już rozmowy z inwestorami w Czechach, Rumunii, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie.

Restauracja w Dubaju będzie 27 lokalem Makaruna - i drugim poza granicami Polski. Pierwszy działa w Hamburgu w Niemczech.

Joanna Hamdan 9128 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }