Oby nie zbaczać z trasy

Rodziny z dziećmi podróżujące na dłuższych trasach najczęściej na posiłek wybierają bistro przy stacji benzynowej oraz restauracje sieciowe zlokalizowane przy drodze. Szczególnie chętnie zajeżdżają do McDonald’sa - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Kierowcy w trakcie podróży niechętnie zbaczają z drogi, aby zjeść posiłek. Wśród rodzin z dziećmi najpopularniejszym miejscem na zjedzenie posiłku są więc kawiarnie i bary należące do sieci stacji paliw. Na drugim miejscu plasują się restauracje sieciowe zlokalizowane przy drodze. Tylko co czwarty respondent z tej grupy przyznaje, że zdarza mu się zjechać z trasy, aby zjeść posiłek w restauracji.

Aż 38% respondentów podróżujących z rodziną stara się wybierać takie miejsca na posiłek, w których proponowana jest specjalna oferta dla dzieci z dodatkową atrakcją, np. w postaci zabawki czy gry. To, czym jednak w największym stopniu kierują się rodziny z dziećmi wybierając posiłek to jakość produktów.

W przypadku rodzin z dziećmi często to nie kierowca podejmuje decyzję o postoju i posiłku, a współpasażerowie (48%), szczególnie dzieci. Kierowcy jadący w podróż z rodziną koncentrują się przede wszystkim na skutecznym dotarciu do celu – wolą zjeść w samochodzie niż przedłużać czas jej trwania kolejnym postojem. W związku z tym opcja drive-through stanowi dla nich atrakcyjny aspekt oferty. Dla kierowców podróżujących z rodziną ważna jest przynależność punktu gastronomicznego do sieci, która oferuje im satysfakcjonującą jakość obsługi i przewidywalność, jeśli chodzi o zamówienie.

Wśród najczęściej wybieranych posiłków/ napojów w bistro przy stacji są: kawa, herbata, ciepłe napoje (67%), hot-dogi (55%) i zapiekanki (41%). Pełen posiłek dwudaniowy wybiera niemal co trzeci badany (30%), zaś posiłek wegetariański co dziesiąty (12%). Mimo iż również wśród kierowców podróżujących z rodzinami najpopularniejsze w trasie są posiłki typu fast food to jednak częściej niż pozostali kierowcy wybierają oni posiłki wegetariańskie lub wegańskie, świeżo wyciskane soki oraz żywność funkcjonalną.

- Jedzenie typu fast food ze sprawdzonych miejsc, takich jak bary należące do stacji sieciowych czy restauracje sieciowe typu McDonald’s są dla nich idealnym rozwiązaniem. Z pewnością dużo mniejsze obawy mają konsumenci kupując hamburgera w McDonald’s, gdzie na wszystkich etapach tworzenia jest zagwarantowana kontrola niż kupując hamburgera w nieznanym miejscu – komentuje Sylwia Miszczyk, badaczka z ARC Rynek i Opinia. - Z naszych innych badań wynika, że konsumenci w drodze mniejszą wartość przykładają do tego, czy posiłek jest zdrowy i zbilansowany, ważniejsze jest źródło i szybkość podania – dodaje.

Badanie zostało wykonane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na celowej próbie N=1036 kierowców korzystających z posiłków podczas podróży. Zostało zrealizowane w grudniu 2018 r.

 

Katarzyna Pierzchała 3010 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }