Carrefour zachęca do segregacji śmieci

Carrefour przystąpił do Koalicji 5 Frakcji - inicjatywy CSR Consulting oraz Eneris Ochrona Środowiska, która edukuje konsumentów jak prawidłowo postępować z odpadami komunalnymi. Wprowadza też jednolity system piktogramów, pomagający w odpowiedniej ich segregacji.

Uroczyste przystąpienie nowych członków do Koalicji 5 Frakcji odbyło się 15 stycznia w Warszawie. Do inicjatywy dołączyło już osiem organizacji, w tym przedstawiciele świata biznesu i organizacje pozarządowe. W imieniu Carrefour deklarację partnerstwa podpisała Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju. Koalicja to międzysektorowa inicjatywa kilkunastu firm i instytucji dostrzegających lukę w zakresie edukacji i narzędzi realizacji celów środowiskowych w Polsce. Jej celem jest pomoc konsumentom poprzez upowszechnianie wiedzy i praktyk z zakresu segregacji, odzysku i recyklingu odpadów.

W Carrefour od wielu lat realizowany jest program „Stop marnotrawstwu”, którego celem jest przeciwdziałanie wszelkim formom marnotrawstwa na każdym szczeblu funkcjonowania firmy.

W ramach programu sieć podejmuje szereg inicjatyw, dzięki którym udaje się zmniejszać ilość odpadów. Jednym z takich projektów jest właśnie gospodarowanie odpadami bio. Polega ono na przekazywaniu odpadów organicznych do lokalnych kompostowni, gdzie pozyskuje się z nich kompost stosowany do rekultywacji terenów zdegradowanych i do celów rolniczych lub wytwarza się paliwa alternatywne.

By ograniczyć marnowanie produktów, które nie mogą zostać sprzedane, ale w pełni nadają się do spożycia, sklepy sieci w całej Polsce przekazują artykuły spożywcze do Banków Żywności i innych organizacji, które wspierają potrzebujących.

- Poszanowanie środowiska naturalnego to ważne wyzwanie, które aktywnie podejmujemy w ramach naszej strategii transformacji żywieniowej i dlatego chętnie przystąpiliśmy do Koalicji 5 Frakcji – mówi Barbara Kowalska z Carrefour Polska. – – tłumaczy. - Jako jej członek, chcemy włączyć się w edukację konsumentów nt. prawidłowej segregacji odpadów zgodnej z pięciofrakcyjnym systemem segregacji, między innymi poprzez działania w naszych sklepach – dodaje Barbara Kowalska.

Z myślą o ograniczeniu wykorzystania plastiku, Carrefour podjął również globalne zobowiązanie, że od 2025 r. wszystkie produkty marki własnej Carrefour umieszczane będą w opakowaniach nadających się do ponownego użytku, recyklingu lub kompostowania. Ponadto, każdy sklep sieci prowadzi kompleksową segregację, m.in. makulatury, tworzyw sztucznych, olejów odpadowych, produktów pochodzenia zwierzęcego nienadających się do spożycia, baterii przenośnych, elektro-odpadów i zużytych świetlówek.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w pięciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

Katarzyna Pierzchała 3012 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }