Rekordowa Mlekovita

W 2018 r. producent skupił ponad 2,1 mld litrów mleka.

Tym samym Mlekovita wzmocniła pozycję lidera branży. Dzięki temu oraz poczynionym inwestycjom znaczący wzrost zanotowała kategoria proszków mlecznych, osiągając poziom 100 tys. wyprodukowanych ton, dostarczonych na rynki całego świata.

Jednym z istotnych kroków poczynionych przez Mlekovitę w kierunku wzmocnienia pozycji lidera branży kreującego nowoczesny model biznesu mleczarskiego jest największa w historii firmy inwestycja: Fabryka Proszków Mlecznych. Objęła ona budowę całego zakładu produkcyjnego na 4,5-hektarowej działce znajdującej się ok. 200 m od istniejącego zakładu w Wysokiem Mazowieckiem. W Fabryce zostało zatrudnionych ponad 100 osób, w ciągu doby może przetwarzać 2 mln litrów mleka lub serwatki, a jej koszt wyniósł ok. 320 mln zł. Inspiracją do inwestycji w kategorię proszków mlecznych jest nie tylko fakt, że proszki mleczne są jedynym produktem mleczarskim obecnym na wszystkich światowych rynkach, ale przede wszystkim rosnące zapotrzebowanie na różnego rodzaju ich asortyment.

– Zgodnie z od lat realizowaną strategią firmy także i przy okazji tej inwestycji stawiamy na rozwiązania i produkty innowacyjne - podkreśla Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita.

Nowa fabryka dysponuje 12 instalacjami do produkcji proszków mlecznych w różnych konfiguracjach i już teraz znacząco poszerzyła asortyment firmy o takie wyroby, których Mlekovita dotychczas nie miała w ofercie, a więc m.in. koncentraty białek serwatkowych (WPC 80), koncentraty białek mleka (MPC 75), permeat, mleko w proszku pełne instant i aglomerowane, mleko w proszku odtłuszczone instant i półistantyzowane, serwatkę w proszku z tłuszczem roślinnym i inne.

Łącznie, dzięki produkcji we wszystkich swoich proszkowniach: dwóch w centrali Grupy oraz dwóch ulokowanych w zakładach w Lubawie i Trzebownisku, Mlekovita oferuje już prawie 60 różnych wyrobów w proszku i planuje dalsze rozszerzanie gamy asortymentowej, m.in. w najbliższym czasie o WPC 80 w wersjach smakowych.

Rekordowy skup na poziomie ponad 2 mld 140 mln litrów mleka, nowy asortyment i znaczący wzrost zdolności produkcyjnych dzięki uruchomieniu Fabryki Proszków Mlecznych sprawił, że ilość sprzedanych proszków mlecznych w 2018 r. w porównaniu do wyników sprzed dwóch lat wzrosła o ponad 60% i osiągnęła poziom 100 tys. ton.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }