Dzieci lubią kurczaki

Agencja badawcza BioStat na zlecenie SuperDrob przeanalizowała preferencje żywieniowe Polaków, również pod kątem diety najmłodszych.

Jak pokazuje badanie, niemal 90% rodziców wybiera dla swoich dzieci mięso drobiowe – kurczaka (68%) lub indyka (21%). Skąd zatem problemy polskich dzieci z otyłością?

Jaki kurczak pomaga w walce o zdrowie dzieci?

Odpowiednio przygotowany drób należy do grupy produktów mających pozytywny wpływ w walce z otyłością najmłodszych. Mięso pieczone, duszone lub gotowane można podawać dziecku bez obaw. Taki posiłek zapewni uczucie sytości i zaspokoi zapotrzebowanie kaloryczne. Jednocześnie należy pamiętać o dostosowaniu liczby dań mięsnych do wieku dziecka.

– Mięso dobrej jakości, gotowane i podawane bez skóry, można wprowadzać do jadłospisu już ok. szóstego miesiąca życia. W diecie małych dzieci - pomiędzy pierwszym, a trzecim rokiem życia - powinno być stosowane 2-3 razy w tygodniu. Opracowane przez naszych ekspertów zalecenia sugerują jednak ograniczenie spożycia mięsa (zwłaszcza czerwonego) do 500 g w tygodniu, co ogranicza ryzyko występowania niektórych chorób – tłumaczy dr inż. Beata Przygoda z Instytutu Żywności i Żywienia. – Równie istotne w diecie młodych ludzi jest ograniczone spożycie tłuszczu zwierzęcego. Stąd chude mięso drobiowe, w tym mięso z kurczaka, stanowi dobre rozwiązanie – dodaje.

Co wpływa na decyzję rodziców o wyborze kurczaka?

Jak pokazuje badanie zlecone przez SuperDrob, dorośli liczą się ze zdaniem swoich dzieci – dla połowy rodziców kupujących kurczaka najważniejsze kryterium wyboru stanowią preferencje smakowe najmłodszych. Co trzeci badany bierze pod uwagę głównie łatwość i szybkość przyrządzenia mięsa, a 30% wskazuje na kwestie zdrowotne. I słusznie. Mięso z kurczaka jest bowiem zalecane dla dzieci jako źródło pełnowartościowego białka zwierzęcego. Charakteryzuje się niską zawartością tłuszczu. Najchudszy element - pierś z kurczaka – zawiera zaledwie 1% tłuszczu. Ponadto ma korzystny skład kwasów tłuszczowych z przewagą kwasów nienasyconych.

SuperDrob jest jednym z czołowych producentów drobiu w Polsce, z rocznymi przychodami przekraczającymi 1 mld zł.

Badanie Preferencji Żywieniowych Polaków zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Biostat na zlecenie firmy SuperDrob – producenta Kurczaka Sielskiego z chowu bez antybiotyków. Badanie zostało przeprowadzone na grupie reprezentatywnej 600 osób metodą CATI we wrześniu 2018 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }