PizzaPortal.pl podwaja wielkość biznesu

W 2018 r. najdłużej działający na polskim rynku serwis do zamawiania jedzenia online mimo dobrych wyników wciąż widzi potencjał wzrostu zamówień przez internet.

Na zdjęciu Piotr Kruszyński, prezes zarządu PizzaPortal.pl

Rynek zamówień online, który budują zarówno portale będące agregatorami ofert, jak i rozwiązania proponowane przez pojedyncze restauracje, rośnie około 30-40 proc. rdr. Jednak zamówienia składane online wciąż stanowią tylko około 7-9 proc. wszystkich zamówień poza lokalem restauracji, a najpopularniejszym sposobem zamawiania jedzenia pozostaje telefon. Ta sytuacja będzie się dynamicznie zmieniać, o czym świadczy porównanie Polski z rynkami, na których delivery ma dłuższą historię i bardziej ugruntowaną pozycję – np. w Wielkiej Brytanii zamówienia online stanowią ok. 40 proc. całości.

Dziś jedzenie w Polsce zamawia prawie 20 mln klientów, a cały rynek HoReCa w kraju wart jest około 8 mld euro, natomiast wartość rynku zamówień online i offline szacuje się na 1,5-2 mld euro. Oczywistym obszarem do rozwoju jest technologia, którą wykorzystują takie serwisy jak PizzaPortal.pl oraz obsługa klienta, która jest coraz bardziej doceniania nie tylko w branży zamawiania jedzenia online, ale we wszystkich gałęziach biznesu. W Polsce proces rozwoju tych dwóch elementów nabiera tempa.

Rosnąca pozycja PizzaPortal.pl w roku 2018

– Serwis PizzaPortal.pl z roku na rok rośnie dynamicznie, podwajając wielkość biznesu. Zrewidowana dwa lata temu strategia rozwoju portalu sprawia, że dziś bardzo dobrze wpisuje się on w oczekiwania klientów, co przynosi wymierne efekty. Platforma stawia m.in. na proponowanie każdego dnia rabatów na wybrane kuchnie, produkty lub sposoby płatności oraz atrakcyjne działania konsumenckie takie jak np. Wielka Loteria „Jesz i Masz” zorganizowana w 2018 roku już po raz drugi – komentuje Piotr Kruszyński, prezes zarządu PizzaPortal.pl.

Nie bez znaczenia jest też odpowiedź na oczekiwania kolejnych, coraz młodszych grup klientów. Z badań przeprowadzonych przez PizzaPortal.pl wynika, że dla osób zamawiających jedzenie najważniejsze są wysoka jakość posiłku oraz czas i punktualność dostawy. Te czynniki w największym stopniu budują lojalność zamawiających, którzy decydują się na częstsze korzystanie z metody gwarantującej te wartości. Dlatego PizzaPortal.pl w walce o skrócenie czasu realizacji dostawy do maksymalnie 30 minut postawiła na dostawy własne z restauracji zlokalizowanych w food courtach centrów handlowych. Jeszcze w 2017 r. rozpoczęła ich realizację w jednej lokalizacji we Wrocławiu. W 2018 r. dostawy własne objęły już kilka galerii handlowych w tym mieście, a w tym roku planowane jest rozszerzenie usługi na Warszawę, a następnie Kraków, Trójmiasto i Poznań.

Grunt to komunikacja

Istotnymi grupami klientów dla rynku delivery są oraz będą w przyszłości generacja Z i milenialsi, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z nowych technologii, a jednocześnie ich styl życia sprawia, że chętnie decydują się na różnego rodzaju udogodnienia, takie jak np. zamawianie jedzenia. Będą to grupy napędzające rozwój rynku delivery przez kolejne 5-10 lat. PizzaPortal.pl chce na ich potrzeby odpowiadać nie tylko ofertą, ale też stylem komunikacji. W grudniu 2018 roku rozpoczęła się nowa, zakorzeniona w świecie internetu kampania serwisu pod hasłem „GIF me food”. Głównym narzędziem przekazu są animowane GIF-y zaczerpnięte ze sposobu komunikacji internautów. Dzięki nowej platformie PizzaPortal.pl chce podkreślić internetowość swojej działalności, różnorodność potraw dostępnych na portalu oraz wygodę korzystania, komunikując się językiem, który jest bliski jego użytkownikom.

Magdalena Weiss 2004 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }