Sieć click&collect Poczty Polskiej obejmuje placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka/Freshmarket, oraz kioski i saloniki Ruchu. To największa tego typu sieć w całej Polsce. Dzięki niej klienci Poczty mają możliwość odebrania przesyłki w wybranym przez siebie miejscu o dogodnej porze.

Dostępność punktów sprawia, że klienci coraz częściej korzystają z tej formy odbierania zakupów internetowych. W 2018 r. było ich o prawie 60% więcej niż w roku 2017, a w grudniu nawet dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Poczta Polska spodziewa się, że w tym roku dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150%.

W najbliższych miesiącach Poczta Polska rozwinie bowiem sieć o kolejne kilkaset punktów.

Usługa odbioru paczki w punkcie jest prosta. Klient zamawiający przesyłkę otrzymuje od Poczty Polskiej powiadomienie, o przekazaniu paczki do wybranego punktu. SMS lub email zawiera numer paczki oraz adres i kod odbioru. Na odebranie przesyłki klient ma 7 dni od chwili otrzymania powiadomienia. Oprócz tego, od czasu nadania aż do doręczenia paczki do wybranego punktu odbioru istnieje możliwość śledzenia przesyłki.

Sieć Odbiór w Punkcie to najszybciej rosnący kanał dostaw w Poczcie Polskiej. To klient decyduje gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę.