To część planu zmniejszania kosztów operacyjnych, poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu.

– Są to decyzje trudne, ale niezbędne w sytuacji, gdy straty generowane przez te sklepy wpływają negatywnie na poziom zyskowności całej firmy w Polsce –mówi Martin Beháň, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Zamknięte zostaną placówki: Bochnia Proszowska, Bytom Tarnogórska, Częstochowa Sabinowska, Dąbrowa Tarnowska Sucharskiego, Grudziądz Wyspiańskiego, Kluczbork Byczyńska, Kłodawa Gorzowska 700-lecia, Kolbuszowa Tarnobrzeska, Łapy Sikorskiego, Łódź Natalii, Maków Mazowiecki Pułaskiego, Ostrów Wielkopolski Majorka, Parczew Harcerska, Piła Wyspiańskiego, Pleszew Sienkiewicza, Polkowice Młyńska, Rawa Mazowiecka Konstytucji, Rawicz Kamińskiego, Ropczyce Grunwaldzka, Rumia Wybickiego, Skarżysko Kamienna Piłsudskiego, Skarżysko Kamienna Spółdzielcza, Skoczów Fabryczna, Świebodzice Wałbrzyska, Tczew Armii Krajowej, Toruń Wapienna, Turek Konińska, Warszawa Fieldorfa 37, Warszawa Sosnkowskiego, Wodzisław Śląski 26 Marca, Zgierz Łódzka i Żabno Tarnowska.

– Naszym priorytetem jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia dla koleżanek i kolegów, których dotyczyć będzie proces zwolnień. Gdzie tylko to możliwe, będziemy starali się zaoferować inne, alternatywne stanowiska osobom skłonnym do zmiany miejsca czy stanowiska pracy – dodał Martin Beháň.

Poprzednio Tesco informowało o zamykaniu sklepów w sierpniu 2018 r., gdy zapowiedziało likwidację 13 placówek. Wcześniej w maju 2018 r. zapowiedziano zamknięcie trzech sklepów i zwolnienie 171 osób. W lutym ub.r. pod młotek poszło 18 placówek. W listopadzie 2017 r. sieć powiadomiła natomiast o likwidacji trzech obiektów, a pięć miesięcy wcześniej z rynku zniknęło ich dziewięć. Tylko w III kwartale roku 2018/2019 grupa zamknęła w Polsce 14 placówek.

Tesco podało także wyniki za cały kwartał i okres świąteczny. W ciągu 13 tygodni do 24 listopada sprzedaż grupy LFL wzrosła o 0,5%, a w ciągu 6 tygodni do 5 stycznia – o 1,5%. W Europie Centralnej odnotowano spadki odpowiednio o 3% oraz 2,4%. Za spadek ten odpowiada Polska, bo na pozostałych rynkach regionu sprzedaż w ciągu tych 19 tygodni wzrosła. Niedziele niehandlowe i niespodziewany dodatkowy dzień wolny w Polsce (12 listopada) i na Słowacji obniżyły sprzedaż w regionie o 1,2%.

Z wyliczeń handelextra.pl wynika, że Tesco ma obecnie w Polsce ponad 350 sklepów. Cztery lata temu było ich ok. 450. Mimo licznych zamknięć sam operator w ostatnich latach nie informował oficjalnie, ile sklepów Tesco zostało w naszym kraju.