Empik pędzi z ekspansją

Nowe salony w koncepcie Future Store, księgarnie Mole Mole, marka Papiernik by Empik i format dla mniejszych miejscowości to aktywności Empiku w 2018 r. Grupa zapowiada ich kontynuację.

Zdjęcie: Empik intensywnie rozwija m.in. sieć księgarni Mole Mole

W 2018 r. Empik uruchomił 18 nowych salonów pod swoją flagową marką, 10 sklepów po gruntownym remoncie, 18 premierowych księgarń Mole Mole (w tym na Dworcu Centralnym w Warszawie) i dziewięć testowych lokalizacji Papiernik by Empik. To tempo rozwoju ma zostać utrzymane w kolejnych latach – Empik zapowiada zwiększenie liczby salonów do 370 do 2023 r.

Na mapie Polski w 2018 r. pojawiło się w sumie 10 Empików w modelu Future Store. Zadebiutował również zupełnie nowy format przeznaczony do lokalizowania w miejscowościach do 25 tys. mieszkańców. Są to sklepy o powierzchni od 120 mkw. do 150 mkw. (standardowy salon ma powierzchnię minimum 200mkw.). Wystrój nie różni się od klasycznego formatu, a w ofercie klienci znajdą wszystkie kategorie produktów charakterystycznych dla Empiku: książki, płyty, filmy, prasę, gry multimedialne, planszówki, zabawki edukacyjne, produkty papiernicze i kreatywne, a także bilety na różne wydarzenia. Punkt odbioru paczek z Empik.com zapewni darmową dostawę, a tym samym dostęp do jeszcze szerszej oferty online. W Empik mini można również odbierać zamówienia z Empik Foto.

Mole Mole, czyli księgarnie w stylu slow okazały się formatem, który docenili klienci. Młody brand w niespełna dwa lata (rozwijany od maja 2017 r.) niemal podwoił liczbę lokalizacji i 2018 r. zamknie z 38 sklepami. Grupa planuje kolejne otwarcia księgarń pod żółtym szyldem także w przyszłym roku.

W tym roku premierę miał też pilotażowy projekt Papiernik by Empik – czyli koncept małych sklepów z artykułami papierniczymi, szkolnymi, biurowymi i kreatywnymi wzbogacony o pozycje z list bestsellerów Empiku. W papierniku klienci znajdą także gry i zabawki. W ciągu 12 miesięcy otwarto 9 lokalizacji zarówno przy ulicach, jak i w mniejszych centrach handlowych m.in. w Warszawie, Legionowie, Gdańsku i Poznaniu. W 2019 roku test tego formatu będzie kontynuowany.

– Tempo ekspansji sieci stacjonarnej zostanie utrzymane w kolejnych latach – do 2023 roku planujemy zwiększyć liczbę salonów Empik do około 370 – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik. I dodaje. – Rok 2018 był dla nas bardzo udany również pod względem rozbudowy kanałów online oraz digital, z których przychody sięgają już 30%. Obok bardzo dynamicznego rozwoju Empik.com, w minionym roku postawiliśmy też na wzmocnienie modeli subskrypcyjnych oraz digitalowego ekosystemu Grupy. W ramach EmpikGO uruchomiliśmy pierwsze abonamenty, wystartował projekt Empik Bilety oraz poprzez nowo powstałą spółkę Empik Ventures zainwestowaliśmy w rozwiązanie do tzw. event discovery – aplikację Going. Wszystko po to, aby inspirować 3,8 mln uczestników programu Mój Empik do ciekawego spędzania wolnego czasu i realizowania pasji. Możemy też obiecać, że w tym roku będzie się działo jeszcze więcej.

Magdalena Weiss 2004 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }