Symbole na kartach płatniczych czy na naklejkach w punktach sprzedaży będą aktualizowane sukcesywnie, w miarę jak będą wymieniane. Sytuacja wyglądała podobnie przy odświeżeniu identyfikacji wizualnej Mastercard w 2016 r.

Dlaczego firma zdecydowała się zmienić logotyp? Jak tłumaczy Mastercard w dzisiejszych czasach coraz częściej komunikujemy się nie za pomocą słów, lecz znaków, graficznych ikon i symboli. - Spontaniczna rozpoznawalność symbolu Mastercard bez towarzyszącej mu nazwy marki sięga aż 80%, dlatego też jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok na drodze ewolucji marki, dołączając tym samym do elitarnego grona marek, które są reprezentowane samym symbolem – usłyszeliśmy.

Symbol został zaprojektowany w ten sposób, aby bez problemów pojawiał się na wszystkich platformach cyfrowych, urządzeniach połączonych i w kanałach sprzedaży, zapewniając prostotę i przejrzystość.