Rossmann planuje 200 nowych sklepów

Sieć niemieckich drogerii w 2018 r. przekroczyła swoje własne założenia: obroty wzrosły o 5,1% do 9,46 mld euro.

Szybciej sprzedaż rosła poza granicami Niemiec, bo w swojej ojczyźnie sieć drogerii zwiększyła ją o „zaledwie” 4,1% do 6,7 mld euro. Zakończyła też rok z liczbą 2150 sklepów w Niemczech, co sprawiło, że rosła szybciej niż jej największy rywal dm, który zwiększył obroty o tylko 3,2%. Poza Niemcami Rossmannowi poszło jednak lepiej: wzrost wyniósł 7,7% i sięgnął 2,8 mld euro, i to przy negatywnym wpływie różnic kursowych. Gdyby relacje walutowe były takie, jak przed rokiem, wzrost sprzedaży poza granicami Niemiec wyniósłby 9,5%.

W 2018 r. uruchomiono 110 nowych sklepów w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Albanii i Turcji oraz na nowym dla siebie rynku – w Kosowie. Tym samym udział zagranicznych rynków w obrotach sieci wzrósł do 30%.

W 2019 r. sieć zamierza uruchomić – zarówno w kraju, jak i poza jego granicami – 200 nowych placówek, z czego 110 powstanie w Niemczech. Po ubiegłorocznych inwestycjach w wysokości 210 mln euro w tym roku Rossmann chce zainwestować 215 mln euro.

Rossmann to sieć drogerii, która w Polsce obecna jest na rynku od 25 lat. Marka zaczynała od jednego, skromnego sklepu na nieco zaniedbanej ulicy Piotrkowskiej w Łodzi i blaszaka, w którym urzędowało kierownictwo firmy. Dziś jest liderem w branży drogeryjnej, zatrudnia 18,7 tys. pracowników. Obroty firmy już w 2017 r. przekroczyły 9 mld zł. Szczegóły tutaj.

Magdalena Weiss 1756 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }