Mastercard mocno wpiera WOŚP

W tym roku już po raz drugi Mastercard oferuje cyfrowe rozwiązania dla wolontariuszy i darczyńców, które ułatwiają zbiórkę na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Wolontariusze będą wyposażeni w "wirtualne puszki", czyli eSkarbonki od Mastercard.

Ale to nie jedyne narzędzie, w które Mastercard wyposażył wolontariuszy – ułatwieniem dla nich jest też platforma iWolonatariusz oraz eSztab, czyli kreator witryn internetowych. Darczyńców z kolei może zainteresować licytacja w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, w której można zawalczyć o Rolls-Royce’a, przygotowanego przez Mastercard z pomocą braci Collins. Tradycyjnie nie zabraknie również akcji na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP oraz Bezcennych Niespodzianek.

eSkarbonki – puszki na miarę czasów

We współpracy z Mastercard powstały specjalne eSkarbonki – narzędzie wspierające kwestowanie. Dzięki nim wolontariusze WOŚP mogą zbierać datki na trzy sposoby: z tradycyjną, tekturową skarbonką, z terminalem płatniczym, a także za pomocą elektronicznej skarbonki, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Pierwszy raz były one używane w zeszłym roku i od razu cieszyły się popularnością. Swoje „wirtualne puszki” założyło wtedy ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, a suma wszystkich wpłat za ich pomocą wyniosła blisko 170 tys. zł. Zaletą elektronicznych skarbonek jest też fakt, że nie są one aktywne tylko w dniu Finału. Już teraz można z nich korzystać i wpłacać środki na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych w ramach 27. Finału na stronie eskarbonka.wosp.org.pl.

- eSkarbonki wolontariuszy WOŚP to była już rok temu rewelacja! W tym roku idziemy z Mastercard krok dalej i oprócz eSkarbonek zapewniliśmy także każdemu sztabowi miejsce w internecie w postaci spersonalizowanej witryny internetowej – mówi Jurek Owsiak, prezes zarządu WOŚP. - Wszystko to wraca do nas w postaci fantastycznej, pozytywnej energii zaangażowanych w organizację Finału ludzi, którzy zupełnie oddolnie, sami z siebie i bez jakichkolwiek nakazów budują swój lokalny Finał WOŚP. To jest właśnie fenomen społeczeństwa obywatelskiego, który daje siłę i moc Finałowi Orkiestry, z ogromnym wsparciem Mastercard – podkreśla.

Z kolei Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe, dodaje, że organizacja co roku całym sercem wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

- Pomagamy w tym, na czym się najlepiej znamy, czyli dostarczamy nowoczesne narzędzia, mające ułatwić pracę wolontariuszom, a darczyńcom przyłączenie się do zbiórki – tłumaczy Ciołkowski. - Wierzymy, że w czasie najbliższego Finału uda się za ich pomocą uzbierać jeszcze więcej dla najmłodszych potrzebujących. W tym roku zaangażujemy się też personalnie i 13 stycznia sami zostaniemy wolontariuszami – wyjdziemy na ulice z terminalami, by pomóc w kwestowaniu – dodaje.

Rolls-Royce od Mastercard

W ramach aukcji Allegro dla WOŚP Mastercard przygotował wraz z braćmi Collins licytację z wyjątkowym przedmiotem, który na pewno przypadnie do gustu fanom motoryzacji. Jest nim legendarny Rolls-Royce, model Silver Shadow z 1975 r., wyremontowany i stuningowany w studio sławnych przedsiębiorców. Na zwycięzcę licytacji będzie też czekać Bezcenna Niespodzianka od Mastercard. Całkowity dochód ze sprzedaży auta zostanie przekazany na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wideo, na którym założyciel WOŚP prezentuje licytowanego Rolls-Royce’a, można zobaczyć na stronie: https://mastercard.wosp.org.pl.

Specjalne narzędzia dla wolontariuszy i sztabów

Mastercard, doceniając zaangażowanie wolontariuszy i chcąc pomóc im w ich zbiórce, dostarczył im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest dedykowana strona internetowa iWolontariusz. Platforma, uruchomiona po raz pierwszy w ramach poprzedniego Finału WOŚP, funkcjonuje również i tym razem jako ułatwienie rekrutacji i rejestracji wolontariuszy, a także jako centrum informacji dla nich. Jest to znaczne usprawnienie komunikacji, a także możliwość zacieśniania relacji oraz wsparcie kwestowania, gdyż eSkarbonki generuje się właśnie poprzez iWolontariusza.

Każdy wolontariusz, który taką elektroniczną skarbonkę zarejestruje, ma szansę zgłosić swój sztab do Bezcennej Niespodzianki, wypełniając krótki formularz. W dniu Finału ogłoszony zostanie zwycięzca, a Mastercard zrealizuje jego pomysł na sprawienie przyjemności jego Orkiestrowym przyjaciołom. W ten sposób Fundacja WOŚP i Mastercard chcą podziękować wszystkim sztabom, które wykonują bardzo ważne zadania i bez których nie byłoby Orkiestry. W poprzednim roku zwyciężyła propozycja wolontariuszki Kamili, która marzyła o tym, aby zespół Enej zagrał dla wszystkich wolontariuszy ze sztabu WOŚP w Warce.

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów jest w tym roku specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab – nowe rozwiązanie zacieśniające współpracę z Fundacją WOŚP. Dzięki niemu każdy z 1700 lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć lokalną wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiorek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Listę wszystkich witryn można znaleźć na stronie https://www.wosp.org.pl/final/sztaby.

Kolejny raz odbędzie się także akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry. Jak co roku Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba, które w tym roku będzie miało nową odsłonę.

Nowością 27. Finału jest sztab Mastercard – pracownicy z warszawskiego biura, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączą się 13 stycznia do kwestowania na ulicach stolicy, umożliwiając darczyńcom bezgotówkowe darowizny.

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 r. i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Dziś sprzęt zakupiony przez WOŚP jest podstawą nowoczesnego wyposażenia wszystkich szpitali, w których leczy się dzieci w Polsce. W ciągu poprzednich 26 Finałów WOŚP Orkiestra zebrała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 951 mln zł.

27. Finał WOŚP odbędzie się 13 stycznia br., a jego celem będzie pozyskanie środków na zakup sprzętu dla specjalistycznych szpitali dziecięcych. W drugą niedzielę stycznia 120 tysięcy wolontariuszy będzie kwestowało na rzecz WOŚP na ulicach nie tylko Polski, ale i kilkudziesięciu miast na całym świecie. Odbędzie się wiele tysięcy koncertów, imprez, happeningów i organizowanych całkowicie oddolnie wydarzeń, a o godzinie 20:00 tradycyjnie niebo rozświetli "Światełko do nieba" - happening będący punktem kulminacyjnym całodziennej akcji.

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługuje światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.

Katarzyna Pierzchała 3025 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }