Doctor Brew pozyskał 3,24 mln zł

To o 62% więcej niż zakładał cel zbiórki.

Platforma crowdfundingu udziałowego Crowdway.pl zakończyła 2018 rok z rekordowym wynikiem kampanii spółki Doctor Brew.

Producent piw kraftowych pozyskał przez finansowanie społecznościowe 3,24 mln zł, czyli o 62% więcej niż zakładał cel zbiórki. Platforma zapowiedziała też jeden z pierwszych w Polsce exitów inwestorów crowdfundingowych spółki – JedenŚlad.

Kampania Doctor Brew wystartowała na platformie Crowdway.pl 19 listopada. Spółka zwróciła się do społeczności o pomoc w sfinansowaniu części operacyjnej zakupu Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak. W zamian zaoferowała udziały i pakiety benefitów. Inwestorzy poparli to przedsięwzięcie wpłacając do 21 grudnia, tj. w ciągu miesiąca aż 3,24 mln zł, przebijając cel zbiórki aż o 1,24 mln zł.

– Szybko rosnący biznes, ogromne grono miłośników marki Doctor Brew oraz ambitny, ale realny cel, a do tego środki większe niż oczekiwaliśmy! Jesteśmy dumni i niezwykle wdzięczni inwestorom, którzy tak licznie dołączyli do społeczności "doctorów" i hojnie wsparli nasz plan. Wszystkie dodatkowe środki przekraczające cel zbiórki przeznaczymy na wkład własny do kredytu bankowego na zakup Browaru Lwówek – powiedział Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew.

Jesienią 2018 r. Doctor Brew wydzierżawił Browar Lwówek od Grupy BRJ. Do końca października 2020 r. ma wyłączne prawo do zakupu zakładu. – Dzięki kondycji finansowej jesteśmy w stanie sfinalizować transakcję już w ciągu pierwszych sześciu do dziewięciu miesięcy 2019 roku. Wynik kampanii crowdfundingowej to dodatkowy impuls do szybszej integracji Lwówka do struktur naszej spółki – wyjaśnił Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych Doctor Brew.

Dzięki dzierżawie Browaru Lwówek spółka w miejsce obecnych, kontraktowych mocy produkcyjnych 30 tys. hektolitrów rocznie zyskuje potencjał 100 tys. Hl. – To sprawia, że Lwówek jest dla nas inwestycją długoterminową. Mając portfolio piw Doctor Brew i Lwówek operujemy jednocześnie na rynku kraftowym i regionalnym – dodał Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew ds. sprzedaży.

Wynik kampanii Doctor Brew jest niemal dwukrotnie wyższy od poprzedniego rekordu wartości zakończonych kampanii crowdfundingu udziałowego w Polsce. W 2017 r. polsko-amerykański start-up Lovely pozyskał 1,64 mln zł, również na platformie Crowdway.pl.

– Zauważamy przyspieszenie na polskim rynku crowdfundingu udziałowego pod względem liczby kampanii, inwestorów i wreszcie wzrostu wartości zbiórek – powiedział Jakub Niestrój, prezes zarządu Crowd Ventures (platforma Crowdway.pl). To dobra prognoza dla kolejnych emitentów. Zainteresowanie wzbudzają też możliwości zyskownego wyjścia z inwestycji. – Tu jednym z pierwszych sukcesów może pochwalić się JedenŚlad. Jak dowiedzieliśmy się od jednego z inwestorów, osoby, które rok temu nabyły udziały tej spółki na naszej platformie, otrzymały propozycję ich odsprzedania z 20-proc. zyskie – dodał.

Wypożyczalnia skuterów elektrycznych na minuty JedenŚlad w ramach zbiórki na platformie Crowdway pozyskała 900 tys. zł. Środki przeznaczyła na zakup pojazdów, rozwój oprogramowania i sfinansowanie wkładu własnego do kredytu. Aktualnie ma około 450 skuterów w 6 miastach, a liczba zarejestrowanych użytkowników przekracza 30 000.

Joanna Hamdan 8288 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }