Producent Mentosów: to był przełomowy rok

Miniony rok dla Perfetti Van Melle jest dowodem na to, że innowacyjność zdecydowanie się opłaca - przekonuje producent słodyczy.

W 2018 r. firma obchodziła 25-lecie swojej obecności na polskim rynku. Miniony rok uważa za przełomowy na rynku gum do żucia. Pojawili się nowi gracze, dzięki czemu według badań Nielsena wartość całego segmentu wzrosła o 3,9%. Na fali popularności skorzystało Perfetti Van Melle, które kontynuowało relaunch gum Mentos Pure Fresh. Zamiast inwestycji w reklamę telewizyjną firma postanowiła zaryzykować i skupić się na samplingu swoich produktów. Eksperyment zdecydowanie się opłacił. 

– Nagły ruch w branży również wpłynął pozytywnie na wyniki firmy. Nasz udział w rynku gum do żucia z każdym miesiącem rośnie. To naprawdę powód do dumy i jasny sygnał, że konsumenci coraz chętniej sięgają po nasze produkty. Dodatkowo w kategorii gum wszystkie marki z portfolio odnotowały wzrost. Takie wyniki bardzo motywują do dalszych działań – mówi Michał Bonecki, consumer marketing manager w Perfetti Van Melle Polska.

Na początku 2018 r. firma skupiła się na promocji nowych lizaków Chupa Chups 3D. Próba dotarcia z produktem do nastoletniej grupy docelowej spowodowała otwarcie się na nowe kanały promocji – w tym przypadku współpracę z popularnymi wśród młodzieży influencerami. Również cieszące się popularnością w Polsce cukierki Fruittella były promowane w niecodzienny sposób, tj. przez przygotowanie specjalnej piosenki dla dzieci. Utwór „Owocowa paczka” w tej chwili ma na YouTubie ponad 5,5 mln wyświetleń. 

– Innowacje i kreatywność są wpisane w DNA firmy, dlatego zawsze staramy się szukać nowego sposobu na dotarcie do konsumentów - podkreśla Michał Bonecki. - Od dłuższego czasu inwestujemy w media społecznościowe i widzimy, że przynosi to wymierne rezultaty. Cały czas staramy się dotrzeć do nowych grup docelowych oraz oferować im ciekawe, nowe warianty słodyczy - mówi. Tłumaczy, że część asortymentu firmy dostępna jest w „zdrowszych” formatach z obniżoną zawartością cukru bądź też zupełnie go pozbawione. W zeszłym roku zaczęła się też promocja dwóch nowych marek na polskim rynku – odświeżających pastylek Fisherman’s Friend oraz czekoladowego asortymentu The Belgian.

- Zawsze staramy się zaskakiwać naszych konsumentów, gdyż lubią oni próbować nowych smaków i produktów. A to dopiero początek zmian. Mamy już nakreślony plan rozwoju na kolejnych 5 lat – dodaje Michał Bonecki.

Magdalena Weiss 2219 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }