Plastikowa, papierowa czy żadna?

Od 7 stycznia w wybranych lokalach sieci McDonald’s klienci będą mieli możliwość wyboru słomki lub w ogóle z niej zrezygnować.

Test potrwa do 27 stycznia w restauracjach McDonald’s: Warszawa, ul. Świętokrzyska 3; Katowice, ul. Stawowa 5; Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c; Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2; Wrocław, Rynek 30; Mrągowo.
 
Goście będą mogli wybrać standardową słomkę z plastiku, słomkę z papieru lub całkowicie zrezygnować ze słomki.

Polski rynek jest jednym z kilkunastu, na których marka testuje rozwiązania, mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku.

Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu, a ponadto materiał, z którego opakowania są wykonane, będzie pochodził ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. Prowadzone testy pozwolą znaleźć najlepsze rozwiązanie do zastosowania w skali globalnej.

Ponadto w 2018 roku sieć wspólnie ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners rozpoczęła program „NextGen Cup Challenge” - inicjatywę skierowaną do innowatorów służącą opracowaniu nowego typu kubka jednorazowego, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym 2019 roku. Siedmiu zwycięzców otrzyma dotacje na wdrożenie, w wysokości nawet do 1 mln dolarów.

Już teraz w większości polskich lokali sieci znajdują się kosze do segregacji odpadów. Wszystkie opakowania papierowe, serwety na tace czy serwetki wykonane są z papieru z certyfikatem odpowiedzialnej gospodarki leśnej FSC.

Strategia Scale For Good zakłada również znaczące redukcje emisji gazów cieplarnianych związanych z działaniem restauracji, biur (o 36%) i systemu dostaw (o 30%). Ponad 65% lokali polskiej sieci jest zasilanych energią ze źródeł odnawialnych.

Joanna Hamdan 9735 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }