Polski rynek jest jednym z kilkunastu, na których marka testuje rozwiązania, mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku.
Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu, a ponadto materiał, z którego opakowania są wykonane, będzie pochodził ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. Prowadzone testy pozwolą znaleźć najlepsze rozwiązanie do zastosowania w skali globalnej.
Ponadto w 2018 roku sieć wspólnie ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners rozpoczęła program „NextGen Cup Challenge” - inicjatywę skierowaną do innowatorów służącą opracowaniu nowego typu kubka jednorazowego, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym 2019 roku. Siedmiu zwycięzców otrzyma dotacje na wdrożenie, w wysokości nawet do 1 mln dolarów.
Już teraz w większości polskich lokali sieci znajdują się kosze do segregacji odpadów. Wszystkie opakowania papierowe, serwety na tace czy serwetki wykonane są z papieru z certyfikatem odpowiedzialnej gospodarki leśnej FSC.
Strategia Scale For Good zakłada również znaczące redukcje emisji gazów cieplarnianych związanych z działaniem restauracji, biur (o 36%) i systemu dostaw (o 30%). Ponad 65% lokali polskiej sieci jest zasilanych energią ze źródeł odnawialnych.