Roboty w służbie PepsiCo
Trzeci największy dostawca FMCG świata (i drugi spożywczy) wprowadził w kampusie Uniwersytetu Pacyfiku w Stockton w Kalifornii samobieżne roboty, dostarczające studentom przekąski i napoje.
Snackboty o nazwie Hello Goodness (to także marka automatów vendingowych koncernu) są wynikiem współpracy producenta z firmą Robby Technologies.
Automaty oferują szereg przekąsek takich jak: Smartfood Delight, Baked Lay's, SunChips, Pure Leaf Tea, bubly, LIFEWTR czy Starbucks Cold Brew.
– PepsiCo wykorzystało unikatową okazję do lepszej obsługi współczesnych studentów poprzez połączenie portfolio Hello Goodness z naszym doświadczeniem w projektowaniu i innowacjami technologicznymi – powiedział Scott Finlow, wiceprezes ds. badań i innowacji w PepsiCo
Pomysł ten jest rozszerzeniem platformy vendingowej firmy pod tą samą nazwą. Profesorowie i studenci mogą zamawiać serwis od 9:00 rano do 17:00 poprzez aplikację, do której mogą się dostać poprzez swoją uniwersytecką pocztę e-mailową.
Roboty są zaprogramowane do dostarczania zamówień do ponad 50 zdefiniowanych obszarów na terenie mierzącego 175 akrów (0,7 km kw.) kampusu.
– Jesteśmy podekscytowani myślą o snackbotach w naszym kampusie oraz ich wygodnej i odżywczej ofercie – mówi Matt Camino, szef działu e-commerce na Uniwersytecie Pacyfiku w Stockton. – Ta innowacyjna technologia od PepsiCo wzbogaci i urozmaici życie studentów, pracowników i wydziałów, którzy będą mogli korzystać z tego nowego sposobu zamawiania przekąsek – ocenia.
Roboty mogą przejechać nawet 20 mil (ponad 32 km) na jednym ładowaniu, są wyposażone w kamery i reflektory, co pozwala im poruszać się także w ciemności czy deszczu. Mają też napęd na wszystkie koła, co umożliwia im pokonywanie krawężników i wspinanie się na zbocza.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.