Dino: tylko 23 sklepy brakuje do tysiąca

Dino, jedna z najszybciej rozwijających się polskich sieci, otworzyła w 2018 r. 202 nowe markety wobec 147 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 37% rok do roku. Tym samym według stanu na 31 grudnia 2018 r. sieć liczy już 977 placówek. W samym IV kwartale uruchomiła 82 sklepy.

Jak wynika z całorocznego podsumowania, miniony rok był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sieci Dino. Sieć otworzyła rekordową w historii działalności liczbę nowych sklepów, przekraczając planowany na 2018 r. poziom.

Ma teraz prawie tysiąc sklepów. Tym samym łączna powierzchnia sali sprzedaży w marketach Dino wyniosła na koniec 2018 r. 375,7 tys. metrów kwadratowych i była o 27,3% większa niż rok wcześniej. W ostatnich trzech latach sieć podwoiła liczbę marketów.

- Było to możliwe dzięki przemyślanej strategii ekspansji i zaufaniu, którym obdarzają nas klienci – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska. - Sprzyjało nam też dobre otoczenie makroekonomiczne, a w szczególności rosnący popyt konsumpcyjny wspierany przez rosnące zatrudnienie oraz dobre nastroje gospodarstw domowych tłumaczy.

Dodaje, ze spółka dostrzega zmiany preferencji Polaków wynikające z coraz bardziej aktywnego trybu życia i szybko na nie reaguje, umożliwiając klientom codzienne zakupy w dobrych cenach oraz blisko miejsc zamieszkania. Dużo uwagi poświęca też rozbudowie oferty, każdego dnia urozmaicając ją o nowe produkty i promocje.

Ekspansji sieci marketów Dino towarzyszy rozwój zaplecza logistycznego. W 2018 r. Dino uruchomiło czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku, które umożliwi spółce otwieranie kolejnych sklepów.

- W 2019 r. spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów, w tym dobrych nastrojów gospodarstw domowych – dodaje Szymon Piduch.

Dino to sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych głównie w zachodniej części kraju. Logistykę Dino wspierają łącznie cztery centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i - wspomniane już - w Rzeszotarach.

Na koniec 2018 r. Grupa Dino zatrudniała 16,5 tys. osób. Od kwietnia 2017 r. spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Katarzyna Pierzchała 3025 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }