Gumy do żucia tak, żelki nie

W centrum badań pod Wrocławiem Mondelez pracuje nad nowymi wariantami cukierków, gum do żucia, a także żelek.

W portfolio producenta jest kilka marek żelek. Są to Maynards Bassets, Sour Patch Kids oraz The Natural Confectionery, które do Mondeleza trafiły po przejęciu brytyjskiego producenta słodyczy Cadbury. - Nie planujemy wprowadzać żelek w Polsce - mówi handlowiextra.pl Janusz Idczak, dyrektor zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie. Dodaje, że segment ten z punktu widzenia Mondeleza nie ma potencjału i nie był dotąd brany pod uwagę. Żelki są przeznaczone dla dzieci, natomiast w naszym kraju producent koncentruje się na wyrobach dla dorosłych bądź dla rodziców z dziećmi. Do tej ostatniej grupy odbiorców kieruje słodycze z wartością dodaną, jak np. ciastka Lubisie.

Natomiast zdecydowanie widzi potencjał w kategorii gum do żucia. Tu Mondelez obecny jest od stycznia 2018 r. z gumami Halls. Na razie dostępne są cztery warianty smakowe, zaliczane do segmentu gum odświeżających. Janusz Idczak podkreśla, że rynek produktów impulsowych rośnie, w tym także kategoria gum do żucia, a wśród nich największym segmentem są gumy odświeżające. Mondelez podaje, że wartość sprzedaży tego segmentu wzrosła w okresie styczeń-październik 2018 r. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześnie o 4,3% (za Nielsenem, Panel Handlu Detalicznego: hiper-, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, duże, średnie i małe sklepy spożywcze z sieciami chemicznymi, winno-cukiernicze, stacje benzynowe).

Janusz Idczak zaznacza, że sprzedaż gum do żucia Halls odnotowuje bardzo dobre wyniki w sklepach małoformatowych. Ten kanał sprzedaży ma istotne znaczenie dla kategorii cukierków i gum, jego udział w sprzedaży przekracza 50%. Ważnym kanałem dla produktów impulsowych są też dyskonty, zwłaszcza Biedronka, tam jednak gumy Halls nie są stale obecne w sprzedaży.

 W nowej części Centrum Badań, Rozwoju i Jakości otwartej na początku grudnia 2018 r. opracowywane są m.in. receptury i opakowania gum do żucia pod markami Halls, Trident, Hollywood, V6 i Stimorol.

Barbara Mikusińska 746 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }