InPost dostarczy ponad 88 mln przesyłek w tym roku

A w szczycie świątecznym operator logistyczny dostarcza już ponad milion przesyłek każdego dnia.

Dotychczas firma zrealizowała ponad 80 mln dostaw i zakłada, że łączna liczba przesyłek dostarczonych za pośrednictwem Paczkomatów oraz Kuriera InPost w 2018 roku przekroczy 88 mln.

Od 1 do 10 grudnia – czyli w szczycie zamówień przedświątecznych – InPost zanotował rekordową dynamikę dostaw na poziomie 118,36%, w tym Paczkomaty notowały wzrost o 173,97%, a Kurier InPost o 45,54%. Natomiast 17 grudnia – w ostatni poniedziałek przed świętami – padł rekord dobowy: aż 1 063 322 przesyłek, o 56,85% więcej niż rok temu.

- To kolejny rok i kolejny szczyt przedświąteczny, w którym InPost notuje rekordy dostaw. Milion przesyłek dziennie to najwięcej wśród wszystkich operatorów logistycznych w Polsce. Przeliczając – to 1500 dostarczonych przesyłek na minutę w świątecznym biegu! Dynamika naszych dostaw wobec ubiegłego roku każdego dnia przekracza 50%, a dla Paczkomatów notujemy nawet 80-200% wzrostów. Polacy coraz częściej zamawiają produkty w Internecie i coraz więcej sklepów rozwija ten kanał sprzedaży. Dlatego podziewamy się ponad 50% dynamiki za cały 2018 rok i kolejnych rekordów w przyszłym roku – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok inwestując przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów InPost, których obecnie w całej Polsce jest już 4300. Na okres szczytu świątecznego firma zwiększyła sieć o 100 samochodów kurierskich i 100 dodatkowych TIRów. Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne.

Ponadto InPost rozpoczął także instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku planuje powiększyć ich infrastrukturę do 4500.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Joanna Hamdan 8869 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }