Ruszył Panattoni Park Białystok

Panattoni Europe ukończył realizację parku magazynowego klasy A - Panattoni Park Białystok o powierzchni ponad 41 tys. mkw. Park przeznaczony jest dla wielu najemców reprezentujących różne branże - od logistycznej po produkcyjną.

Panattoni Europe aktywizuje wschodnią część Polski. Po Rzeszowie i Lublinie do magazynowej mapy kraju dołączył Białystok - największe i najszybciej rozwijające się miasto Podlasia, o charakterze ponadregionalnego ośrodka akademickiego i naukowego.

To tu powstał pierwszy w regionie nowoczesny kompleks logistyczno-przemysłowy klasy A – Panattoni Park Białystok o powierzchni ponad 41 tys. mkw. Park przeznaczony jest dla wielu najemców (multi-tenant) reprezentujących różne branże – od logistycznej po produkcyjną. Inwestycja została wynajęta już w 60 proc. Symboliczne otwarcie Parku zainaugurował 13 grudnia br. jeden z najemców, firma Rohlig Suus Logistics, w obecności przedsiębiorców i przedstawicieli władz regionu.

Operator logistyczny Rohlig Suus Logistics to wieloletni klient Panattoni Europe, który realizuje strategię rozwoju logistyki kontraktowej w kluczowych lokalizacjach w Polsce. Dotychczas firma wynajęła łącznie 85 tys. mkw. w obiektach dewelopera, zaś w Panattoni Park Białystok blisko 3 tys. mkw. Firma oferuje na Podlasiu usługi z zakresu logistyki kontraktowej, czyli operacji związanych z magazynowaniem i konfekcjonowaniem towarów.

- Przez ostatnie 10 lat naszej działalności na Podlasiu obserwujemy stabilny rozwój regionu i rosnący udział tej części kraju w zapotrzebowaniu na profesjonalne usługi logistyczne - wyjaśnia Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics. - Decyzja o wprowadzeniu w Białymstoku usług z zakresu logistyki kontraktowej jest istotnym elementem strategii rozwoju naszej firmy, stąd decyzja o przeniesieniu dotychczasowego oddziału do większego, nowoczesnego obiektu wysokiego składu klasy A - uzasadnia.

Grzegorz Pawnuk, dyrektor białostockiego oddziału firmy Rohlig Suus Logistics dodaje, że firma jest gotowa na zwiększenie operacji powiązanych z rosnącą wymianą handlową z Chinami na trasie Nowego Szlaku Jedwabnego. - Już wkrótce planujemy również uruchomienie agencji celnej - ujawnia.

Panattoni Europe jako pierwszy i jedyny dotychczas deweloper zdecydował się na tworzenie rynków poza głównymi ośrodkami logistycznymi. - Obecność Panattoni Europe na rynkach wschodzących to przemyślana strategia bycia bliżej klienta i jego potrzeb - podkreśla Marek Dobrzycki, managing director w Panattoni Europe. - Dynamiczny wzrost sektora branży e-commerce, a także rozwój infrastruktury w Polsce sprawiają, że takie lokalizacje jak Białystok stają się naturalnym wyborem branży logistycznej, a tym samym Panattoni Europe – wyjaśnia.

Dodaje zarazem, że dzisiaj Podlasie to dynamicznie rozwijająca się część kraju, położona blisko wschodniej granicy. Region cieszy się zainteresowaniem wielu inwestorów zarówno z Polski, jak i z zagranicy, zaś sam Białystok to miasto o ogromnym potencjale. Obecność uczelni wyższych, dostęp do kadry zawodowej i podejmowane przez urząd miasta liczne inwestycje to tylko niektóre jego walory.

- Nowa trasa Via Carpatia o relacji północ-południe nie tylko zespoli Polskę Wschodnią i oddalone od siebie komunikacyjnie regiony, ale i będzie w przyszłości stanowić ważny szlak transportowy, biegnący wzdłuż wschodniej granicy Unii Europejskiej. To umożliwi przepływ towarów pomiędzy krajami bałtyckimi i południem Europy – mówi Marek Dobrzycki.

Panattoni Park Białystok składa się z trzech obiektów o powierzchniach: 3,53 tys. mkw., 22,32 tys. mkw. i 14,48 tys. mkw. Kompleks położony jest w granicach administracyjnych miasta Białystok, w pobliżu jego obwodnicy oraz 60 km od przejścia granicznego w Kuźnicy. Inwestycja zlokalizowana jest ok. 1 km od trasy europejskiej E67 (droga S8), łączącej Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok, co gwarantuje bardzo dobre połączenie z rynkami zbytu w kraju oraz zagranicą.

Po zakończonej modernizacji drogi ekspresowej S8, miasto zyska na znaczeniu na mapie logistycznej, a po realizacji drogi S19 (Via Carpatia), biegnącej przez główne miasta Polski Wschodniej a łączącej docelowo litewską Kłajpedę z greckimi Salonikami, stanie się ważnym ośrodkiem przemysłowym nie tylko regionu.

 

Katarzyna Pierzchała 2558 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }