Mastercard i eService testują smartfon z funkcją terminala płatniczego

Mastercard i eService ogłosiły pilotażowe wdrożenie rozwiązania LitePOS, które sprawia, że smartfon może pełnić funkcje zastrzeżone dotąd wyłącznie dla terminali płatniczych. To pierwsze tego typu wdrożenie na polskim rynku, jedno z trzech pierwszych w Europie.

Rozwiązanie polega na wyposażeniu smartfonów lub tabletów działających pod kontrolą systemu Android (począwszy od wersji 7.0 Nougat) w aplikację eService LitePOS oraz w akcesoryjny czytnik kart płatniczych, którego producentem jest dostawca terminali – firma Ingenico. Taki zestaw umożliwia stworzenie taniego i w pełni mobilnego rozwiązania obsługującego transakcje realizowane za pomocą zbliżeniowych oraz chipowych kart płatniczych.

Jedną z najważniejszych cech nowego rozwiązania jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu staje się możliwe przyjmowanie smartfonem transakcji kartą, których wartość nie musi być jak dotąd ograniczona do 50 zł, czyli maksymalnej kwoty płatności bez PIN. Nad certyfikacją rozwiązania, gwarantującą bezpieczeństwo każdej transakcji, czuwa Mastercard.

Rozpoczynający się pilotaż ma na celu przetestowanie nowego rozwiązania w warunkach rynkowych. W trakcie jego trwania, na bazie opinii przedsiębiorców biorących w nim udział, wprowadzane będą kolejne udoskonalenia. Rezultatem będzie opracowanie ostatecznego kształtu rozwiązania LitePOS i poddanie go finalnym testom w końcowej fazie próby. Jak się dowiedzieliśmy, w pilotażu, który potrwa do czerwca 2019 r., może wziąć udział kilkuset klientów eService.

- Wdrożenie wspólnie z Mastercard pilotażowej wersji rozwiązania opierającego się o technologię PIN on glass, jest jedną z ważniejszych innowacji, które wprowadziliśmy na rynek w tym roku - mówi Joanna Seklecka, prezes zarządu eService. - Testowana technologia ma ogromny potencjał. Wpisuje się w nasze dotychczasowe działania wspierające popularyzację nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań płatniczych – uważa.

Jest ona przekonana, że dzięki wygodzie, łatwości obsługi i niskim kosztom rozwiązania już niedługo stanie się ono bardzo popularne, a na jego wykorzystanie zdecyduje się wielu nowych klientów, którzy dotąd odkładali decyzję o wprowadzeniu płatności bezgotówkowych do swojego biznesu.

Planowane testy rynkowe zostały poprzedzone jakościowym badaniem opinii, przeprowadzonym wśród kilkunastu przedsiębiorców. Oceniali oni nową technologię, sposób instalacji aplikacji oraz łatwość użytkowania zestawu. Innowacja spotkała się z pozytywnym odbiorem, a uczestnicy badania wyrazili chęć zastosowania urządzenia tego typu w prowadzonej przez siebie działalności.

Jak wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Mastercard „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”, jako jeden z częściej wymienianych powodów nie przyjmowania płatności kartą wymieniane są związane z tym koszty. Wskazuje na nie 10% spośród ankietowanych przedstawicieli sektora MŚP.

Testowana obecnie technologia jest odpowiedzią na oczekiwania i możliwości małych firm. Pozwala zredukować niezbędną infrastrukturę i związane z nią koszty do absolutnego minimum. Dodatkowo, coraz większa liczba „ukartowionych” klientów sprawia, że inwestycja związana z akceptacją kart zwraca się szybciej. Prawie połowa (49%) przedsiębiorców w badaniu Mastercard zauważa, że liczba transakcji dokonywanych kartami przez ich klientów wzrosła w ciągu ostatniego roku. Taki sam odsetek jest zdania, że posiadanie terminala pozytywnie wpłynęło na rozwój ich biznesu. Płatności bezgotówkowe stają się standardem w sektorach handlu detalicznego czy usług.

PIN on glass to kolejna już inicjatywa Mastercard mająca na celu ułatwianie przedsiębiorcom spełnienie oczekiwań konsumentów, którzy chcą mieć wybór między kartą a gotówką. Obecnie trwają już zaawansowane testy innej innowacyjnej technologii, zmierzającej do przejęcia przez smartfon sprzedawcy funkcji terminala płatniczego.  - Ponadto intensywnie wspieramy działania Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której MŚP przez 12 miesięcy mogą bezpłatnie wypróbować terminal płatniczy – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Katarzyna Pierzchała 2443 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }