Trendy 2019 w światowym handlu

W przyszłym roku globalny handel rozwijać się będzie pod dyktando pięciu głównych trendów - przewidują analitycy IGD.

Zasilanie danymi

Według ich prognoz coraz większa liczba detalistów będzie korzystać z systemów analizowania informacji o klientach i wykorzystywać sztuczną inteligencję do ich przetwarzania oraz generowania działań mających podnieść obroty sklepów oraz podnieść poziom satysfakcji klientów. Sklepy posiłkować się będą coraz większą ilością danych o tym, co się sprzedaje, kto kupuje czy jakie są poziomy zapasów, by podejmować bardziej optymalne decyzje. Niektóre z nich zresztą podejmie za zarządzających sam system.

By w pełni wykorzystać zalety Big Data, detaliści i producenci będą musieli zacieśniać współpracę i dzielić się danymi oraz podejmować wspólne inicjatywy skoncentrowane na konsumencie i jego potrzebach.

Dobro to dobry biznes

W 2019 roku sprzedawcy detaliczni i ich marki będą starali się pogłębiać i różnicować działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firmy będą chciały pokazać, że kierują się wartościami i że dobre uczynki są dla nich tak samo ważne jak zyski. Kolejne sieci będą się starać redukować swój negatywny wpływ działalności na środowisko, oszczędzając energię i ciepło, korzystając z odnawialnych źródeł energii, czy domagając się od producentów recyklowalnych opakowań. Ponieważ kwestie ochrony środowiska są coraz ważniejsze dla – zwłaszcza młodszych – konsumentów, takie zaangażowanie będzie działało jak program lojalnościowy.

Sklep do usług

Stacjonarny sklep oferuje klientom tę zaletę w porównaniu ze sklepami online, że kupujący może osobiście wybrać produkt, dotknąć go, skusić się na zakup impulsowy i zapewnić sobie przyjemne doznania podczas wizyty w sklepie. Analitycy IGD przewidują, że sklepy "z cegieł i zaprawy" zwiększą swoją przewagę nad e-sklepami. Wykorzystają technologię do ułatwienia konsumentom znalezienia produktu, dostarczenia informacji o nim oraz nagrodzenia konsumenta promocjami. Skróci to i ułatwi wizytę konsumenta w sklepie, usprawni zarządzanie łańcuchem dostaw, a zwłaszcza magazynem.

Zdrowie na talerzu

Większość konsumentów ma ambicję, by jeść i żyć zdrowiej, ale te aspiracje nie zawsze przekładają się na działania. Są oni jednak coraz bardziej świadomi tego, co służy ich dobremu samopoczuciu, a wspieranie klientów w zaspokojeniu tej potrzeby stanie się jednym z priorytetów detalistów i ich dostawców – uważa IGD. Dlatego można się spodziewać akcji edukacyjnych, informujących i nagradzających klientów za zdrowe wybory.

Detaliści i marki będą stosować techniki behawioralne: pozytywnie wzmacniać i pośrednio łagodnie prowadzić klientów do zdrowszego trybu życia.

Gdziekolwiek, kiedykolwiek

Według IGD w 2019 roku pojawią się nowe rozwiązania komercyjno-socialmediowe. Detaliści i producenci skupią się na marketingu skrojonym na miarę i sposobach uczynienia zakupów online jeszcze bardziej społecznymi, natychmiastowymi i wygodnymi.

W ten sposób zakupy wplotą się niezauważalnie z życie konsumentów i staną się wszechobecne. nie będzie już trzeba wchodzić na stronę sklepu internetowego, by dokonać zakupu. Będą mogli dodać produkty do wirtualnego wózka podczas oglądania zdjęć, filmów lub telewizji.

Przykładem jest Facebook, który w Singapurze udostępnił marketplace, na którym ludzie mogą kupować i sprzedawać produkty. Handel C2C (między konsumentem a konsumentem) stanie się kluczowym elementem w zakupach społecznościowych, zwłaszcza w wielu krajach Azji.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1870 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }