InPost dostarczył już 79 mln paczek

To rekordowy dla firmy rok i rekordowy świąteczny szczyt.

InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International oraz KKR – dostarczył do 10 grudnia już 79 mln paczek, czyli o 49% więcej wobec 2017 roku. Paczkomaty notowały wzrost 51%, a Kurier InPost o 45%. Dostawa w ciągu 1 dnia (D+1) dotyczyła aż 97,7% przesyłek do Paczkomatów InPost i paczek kurierskich.

Od 1 do 10 grudnia – czyli w szczycie zamówień przedświątecznych – InPost zanotował rekordową dynamikę dostaw na poziomie 118,36%, w tym Paczkomaty notowały wzrost o 173,97%, a Kurier InPost o 45,54%.

- To jest dla nas rekordowy rok i rekordowy szczyt świąteczny. Mimo, że jesteśmy w pierwszej trójcie największych operatorów logistycznych w Polsce, nadal rośniemy w iście startupowym tempie. Świąteczny pik pokazuje, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – zwłaszcza w obszarze Paczkomatów. Teraz są dni, kiedy dostarczamy nawet 23 paczki na sekundę, czyli ponad 82 000 na godzinę w ciągu 12 godzinnego dnia pracy - powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

- 10 grudnia mieliśmy także inną okazję do świętowania – nasz chatbot obsłużył w tym roku milionowe zapytanie. Za pomocą tej aplikacji można szybko i w czasie rzeczywistym uzyskać informację na temat statusu przesyłki. Nasi klienci pokochali to rozwiązanie - dodaje.

Przez cały 2018 rok InPost przygotowywał się na zwiększone zapotrzebowanie na usługi logistyczne i prowadził intensywne inwestycje.

- Na koniec 2017 roku mieliśmy niecałe 2700 Paczkomatów, obecnie jest ich 4300. W tym roku – wliczając soboty, niedziele i święta – stawialiśmy dziennie średnio blisko 5 Paczkomatów w całej Polsce. Teraz jest ich blisko 1700 więcej niż rok wcześniej. A nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, gdyż rok 2018 zamierzamy zakończyć z liczbą 4500 postawionych maszyn. Ostatnio podpisaliśmy umowy partnerskie z dwoma sieciami handlowymi Lidl oraz Dino – więc mogę zapewnić, że na pewno będziemy inwestować nadal – mówi Rafał Brzoska.

Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok intensywnie inwestując – przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów InPost, których obecnie w całej Polsce jest już 4300. Na okres szczytu świątecznego firma zwiększyła sieć o 100 samochodów kurierskich i 100 dodatkowych TIRów. Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne.

InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów.

W okresie styczeń-październik br. InPost dostarczył ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 54%, a kurier InPost o 50%.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w tym roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Joanna Hamdan 7861 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }