Zebrano 740 ton jedzenia

W ramach tegorocznej Świątecznej Zbiórki Żywności zbierano artykuły spożywcze, które jeszcze przed świętami trafią do 360 tys. osób.

W 2018 r. zebrano łącznie 740 ton jedzenia, czyli nieco mniej niż w 2017 r., kiedy było to 776 ton artykułów spożywczych.

Tegoroczna Świąteczna Zbiórka Żywności prowadzona była pod hasłem "Podaruj potrzebującym jedzenie na świąteczny stół", w dniach 30 listopada – 1 grudnia.

Odbyła się się w 600 miastach, w ponad 3 tys. sklepów i przy wsparciu około 55 tys. wolontariuszy.

Z pomocy skorzystają samotni rodzice i osoby starsze, niedożywione dzieci, osoby zmagające się z chorobami, ludzie, których mimo pracy, nie stać na zakup żywności.

Oprócz standardowych produktów z długim terminem ważności, zbieranych przez Banki Żywności, wiele osób dokładało do koszy także przysmaki, czekoladowe smakołyki i świąteczne mikołaje dla dzieci. Większość wspierała akcję, przy okazji robienia zakupów dla siebie, kupując dodatkowe produkty. Byli jednak też tacy, którzy specjalnie przyjechali, by podarować całe kosze zakupów.

Produkty ze zbiórki zostały przetransportowane do magazynów, gdzie są obecnie liczone, sortowane i pakowane w paczki. Stamtąd zostaną przekazane do lokalnych organizacji pomocowych. Dzięki temu osoby potrzebujące otrzymają wsparcie jeszcze przed świętami.

Oprócz żywności zbiórkowej Banki Żywności, jak co roku, będą uzupełniać paczki świąteczne o inne produkty, m.in. z krótkimi terminami przydatności jak warzywa, owoce czy nabiał, pozyskane w ramach swojej codziennej działalności od producentów i ze sklepów.

By móc efektywniej wykorzystać swój potencjał i możliwości ratowania większych ilości jedzenia organizacja ruszyła wraz z początkiem grudnia z najnowszą kampanią "Stoliczku, nakryj się", której celem jest zbiórka pieniędzy na całoroczną działalność Banków.

Partnerem Strategicznym Świątecznej Zbiórki Żywności była firma McCormick, właściciel marki Kamis. Świąteczną Zbiórkę Żywności wspierały takie sieci jak Auchan, Biedronka, Carrefour, Intermarche, Kaufland, Lidl, Mila, Netto, Polo Market, Stokrotka, Tesco. Po zakończeniu zbiórki Tesco przekaże Bankom Żywności darowiznę w kwocie 20% całkowitej wartości zebranych produktów.

Joanna Hamdan 7733 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }