Żywiec Zdrój ma pomysł na plastik

Firma deklaruje, że już w 2020 r. taka sama ilość tego surowca, jaką wprowadzi na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi.

- Zdajemy sobie sprawę, że plastikowe opakowania stanowią problem, dlatego chcemy stać się częścią jego rozwiązania. Plastik nie powinien trafiać do środowiska naturalnego, dlatego w Katowicach podczas Szczytu Klimatycznego ONZ (COP 24) zobowiązujemy się, że będziemy działać na rzecz bardziej efektywnego systemu zbiórki butelek PET i ich recyklingu w Polsce - zapowiada Frédéric Guichard (na zdjęciu), prezes Żywiec Zdrój.

W związku z tym Żywiec Zdrój wspólnie z partnerami będzie pracować nad rozwiązaniami, które usprawnią proces zbiórki butelek PET i ich recyklingu w Polsce, i tym samym pozwolą na ponowne wykorzystanie plastiku jako surowca. W celu testowania i weryfikacji skuteczności Żywiec Zdrój będzie wdrażać pilotażowe programy dla lokalnych społeczności.

Żywiec Zdrój zamierza również kontynuować działania na rzecz edukacji oraz inspirowania konsumentów do troski o naturę i zmiany postaw na bardziej ekologiczne, a w szczególności do większego zaangażowania w segregowanie odpadów.

Działania te, prowadzone wspólnie z partnerami, mają pomóc w realizacji wspólnego celu, jakim jest osiągniecie powyżej 90% recyklingu butelek PET w Polsce już w 2025 r.

W tym celu Żywiec Zdrój będzie sukcesywnie zwiększać poziom zbiórki i recyklingu plastiku. Już teraz, we współpracy z organizacją odzysku i specjalistycznymi firmami, producent przewyższył o 10% prawny obowiązek zbiórki i recyklingu plastiku w 2018 r.

Jako część grupy spółek Danone, Żywiec Zdrój  współpracuje z partnerami, by móc wprowadzić recykling nowej generacji, dzięki któremu możliwe będzie przetwarzanie na dużą skalę wszystkich rodzajów zebranego surowca PET na wysokiej jakości materiał wtórny – tzn. taki, jaki jest potrzebny do wyprodukowania nowych butelek Żywiec Zdrój.

Joanna Hamdan 7723 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }