Carrefour jak Matrix

Francuski detalista zamierza otwierać placówki bez kas, za to z systemem rozpoznawania twarzy do płatności.

Testy nowego konceptu mają ruszyć w przyszłym roku.
 
Według francuskiego magazynu branżowego Linéaires, pierwszy tego typu sklep ma ruszyć w Massy (niedaleko Paryża).
 
Placówka o powierzchni 56 mkw. będzie dostępna wyłącznie dla pracowników firmy Carrefour.
 
Zainstalowane w sklepie kamery, za pomocą systemu rozpoznawania twarzy, będą rejestrować, które towary zostały wybrane przez odwiedzających placówkę.

Carrefour ma już pewne doświadczenie z tą technologią, a to dzięki współpracy z Tencent w Chinach. Znajdujący się Szanghaju sklep testowy również używa systemu rozpoznawania twarzy do płatności. Jednak chińska placówka jest znacznie większa od tej, która ma powstać w Massy koło Paryża. Jej powierzchnia to 4000 mkw.

Test sklepu z systemem rozpoznawania twarzy do płatności jest odpowiedzią Carrefoura na działania Amazona, który już eksperymentował z podobnymi placówkami. Obecnie w Stanach Zjednoczonych Amazon ma siedem sklepów Amazon Go. Są one zlokalizowane w Chicago, San Francisco i Seattle, a kolejne mają być otwierane w Nowym Jorku. Plotka głosi, że Amerykanie przez jakiś czas mieli oko na Francję, mając nadzieję na zmianę paradygmatu w przemyśle spożywczym. Test tego typu sklepów wydaje się więc być sposobem Carrefoura na przygotowanie się do tego.

Podobny sklep w Paryżu ma już rywal Carrefoura - firma Casino. Ponadto tego typu sklepy działają także m.in. w Belgii (córka firmy Colruyt Okay), Holandii (Albert Heijn) i Wielkiej Brytanii (Sainsbury's).
 
Źródło: www.retaildetail.eu
 
Joanna Hamdan 7723 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }