Carrefour jak Matrix
Francuski detalista zamierza otwierać placówki bez kas, za to z systemem rozpoznawania twarzy do płatności.
Według francuskiego magazynu branżowego Linéaires, pierwszy tego typu sklep ma ruszyć w Massy (niedaleko Paryża).
Placówka o powierzchni 56 mkw. będzie dostępna wyłącznie dla pracowników firmy Carrefour.
Zainstalowane w sklepie kamery, za pomocą systemu rozpoznawania twarzy, będą rejestrować, które towary zostały wybrane przez odwiedzających placówkę.
Carrefour ma już pewne doświadczenie z tą technologią, a to dzięki współpracy z Tencent w Chinach. Znajdujący się Szanghaju sklep testowy również używa systemu rozpoznawania twarzy do płatności. Jednak chińska placówka jest znacznie większa od tej, która ma powstać w Massy koło Paryża. Jej powierzchnia to 4000 mkw.
Test sklepu z systemem rozpoznawania twarzy do płatności jest odpowiedzią Carrefoura na działania Amazona, który już eksperymentował z podobnymi placówkami. Obecnie w Stanach Zjednoczonych Amazon ma siedem sklepów Amazon Go. Są one zlokalizowane w Chicago, San Francisco i Seattle, a kolejne mają być otwierane w Nowym Jorku. Plotka głosi, że Amerykanie przez jakiś czas mieli oko na Francję, mając nadzieję na zmianę paradygmatu w przemyśle spożywczym. Test tego typu sklepów wydaje się więc być sposobem Carrefoura na przygotowanie się do tego.
Podobny sklep w Paryżu ma już rywal Carrefoura - firma Casino. Ponadto tego typu sklepy działają także m.in. w Belgii (córka firmy Colruyt Okay), Holandii (Albert Heijn) i Wielkiej Brytanii (Sainsbury's).
Carrefour ma już pewne doświadczenie z tą technologią, a to dzięki współpracy z Tencent w Chinach. Znajdujący się Szanghaju sklep testowy również używa systemu rozpoznawania twarzy do płatności. Jednak chińska placówka jest znacznie większa od tej, która ma powstać w Massy koło Paryża. Jej powierzchnia to 4000 mkw.
Test sklepu z systemem rozpoznawania twarzy do płatności jest odpowiedzią Carrefoura na działania Amazona, który już eksperymentował z podobnymi placówkami. Obecnie w Stanach Zjednoczonych Amazon ma siedem sklepów Amazon Go. Są one zlokalizowane w Chicago, San Francisco i Seattle, a kolejne mają być otwierane w Nowym Jorku. Plotka głosi, że Amerykanie przez jakiś czas mieli oko na Francję, mając nadzieję na zmianę paradygmatu w przemyśle spożywczym. Test tego typu sklepów wydaje się więc być sposobem Carrefoura na przygotowanie się do tego.
Podobny sklep w Paryżu ma już rywal Carrefoura - firma Casino. Ponadto tego typu sklepy działają także m.in. w Belgii (córka firmy Colruyt Okay), Holandii (Albert Heijn) i Wielkiej Brytanii (Sainsbury's).
Źródło: www.retaildetail.eu

Joanna Hamdan
13848 Artykuły
Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.