Mastercard i Microsoft łączą siły

Firmy ogłosiły właśnie strategiczną współpracę mającą na celu poprawę sposobu, w jaki ludzie korzystają i zarządzają swoją cyfrową tożsamością.

Obecnie weryfikacja tożsamości online nadal zależy od fizycznego lub cyfrowego dowodu, zarządzanego przez zewnętrzną instytucję – może to być m.in. paszport, dowód zamieszkania (np. opłacone rachunki), prawo jazdy czy dane użytkownika.

Sprawia to, że trzeba pamiętać wiele haseł, potrzebnych przy różnych logowaniach. Coraz częściej jesteśmy poddawani również bardziej złożonemu procesowi potwierdzania swojej tożsamości i zarządzania danymi.

Odpowiedzią na te wyzwania jest usługa, dzięki której każdy może wprowadzać, kontrolować i udostępniać swoje dane tożsamości w wygodny sposób - na urządzeniach, z których korzysta na co dzień. Taki właśnie jest cel Mastercarda współpracującego z takimi graczami jak Microsoft.

- Dzisiejszy krajobraz cyfrowej tożsamości jest skomplikowany i niespójny, a to, co działa w jednym kraju, często nie sprawdza się w innym. Mamy możliwość stworzenia systemu, który stawia ludzi na pierwszym miejscu, dając im kontrolę nad ich danymi i miejscem ich użycia – tłumaczy Ajay Bhalla, prezes ds. bezpieczeństwa w Mastercard. - Współpraca z Microsoft przybliża nas o krok do stworzenia interoperacyjnej usługi tożsamości cyfrowej. Już wkrótce będziemy mogli powiedzieć więcej na ten temat - zapowiada.

Dostęp do powszechnie uznawanej tożsamości cyfrowej może poprawić też doświadczenie użytkownika w kontakcie z firmami, dostawcami usług i ich społecznością online, uwzględniając takie sektory jak:

  • usługi finansowe: usprawnienie i przyspieszenie procesu identyfikacji klienta w celu utworzenia nowego konta bankowego, przyznania kredytu lub realizacji usług płatniczych;

  • handel: bardziej spersonalizowane i efektywniejsze zakupy online i w sklepach stacjonarnych, bez względu na rodzaj płatności, urządzenie lub usługodawcę;

  • usługi urzędowe: uproszczenie kontaktu z urzędami – np. przy składaniu deklaracji podatkowych, ubieganiu się o paszport lub ubieganiu się o wsparcie finansowe (np. z ubezpieczenia społecznego);

  • usługi cyfrowe: łatwiejsze korzystanie z poczty elektronicznej, mediów społecznościowych, usług streamingu filmów i muzyki czy platform do wspólnych przejazdów.

Inicjatywa może również pomóc w zapobieganiu oszustwom w zakresie płatności i kradzieży tożsamości.

- Cyfrowa tożsamość to podstawa determinująca, jak ludzie żyją, pracują i bawią się na co dzień – uważa Joy Chik, wiceprezes ds. korporacyjnych, Microsoft. - Wierzymy, że ludzie powinni mieć kontrolę nad swoją cyfrową tożsamością i danymi. Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Mastercard, dzięki której wdrożymy zdecentralizowane innowacje w identyfikacji tożsamości cyfrowej - dodaje.

Dodatkowe szczegóły dotyczące tych rozwiązań zostaną udostępnione w najbliższych miesiącach.

 

Katarzyna Pierzchała 2369 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }