Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Pinta wchodzi do Makro

Rzemieślniczy browar wprowadza świąteczne 4-paki rzadko warzonych piw do hal sieci.

– W ten sposób chcemy zachęcać nowe osoby do spróbowania kraftowych piw – mówi Grzegorz Zwierzyna, prezes zarządu Browaru Pinta.

To pierwsza biznesowa współpraca Pinty i Makro.

W stworzonym specjalnie na Boże Narodzenie 4-paku, z butelkami o pojemności 330 ml, znajduje się świąteczny porter "Wesołych Świąt", do warzenia którego była użyta duża ilość ekwadorskiej łuski kakaowca.

Najmocniejszym – 11,5-proc. – piwem w zestawie jest tzw. wino wielozbożowe "Dożynki". Powstało ze słodów czterech odmian zbóż: jęczmienia, owsa, pszenicy i żyta. Za nawiązanie do kraftowej klasyki można uznać podwójne IPA "Quatro" z dosadną goryczką amerykańskiego chmielu i intensywnym aromatem cytrusów, owoców tropikalnych i żywicy. Z zupełnie innych rejonów mapy piwnych stylów pochodzi likier piwny "Kwas My". Do jasnego zakwaszonego piwa piwowarzy Pinty dodali świeżo wyciśnięty sok z cytryn i – w celu uzyskania efektu likieru – dosłodzili całość ksylitolem.

Do sieci Makro trafiła niemal połowa z ponad 4 tys. 4-paków wyprodukowanych przez Pintę. Reszta będzie sprzedawana w niezależnych sklepach detalicznych.

- Duże sieci poprawiają dostępność piwa kraftowego szczególnie tam, gdzie nie ma specjalistycznych sklepów i multitapów – mówi Grzegorz Zwierzyna. Według jego szacunków, tą droga sprzedaje się około jednej trzeciej z około 17 tys. hl piwa warzonego przez Pintę.

Browar Pinta oferuje już swoje piwa w sieciach: Carrefour, Auchan, Intermarche, Winnica Lidla, POLOmarket, Kaufland na południu Polski i w sklepach na stacjach benzynowych BP. Od niedawna "Atak Chmielu", "A ja pale ale" czy "Pierwszą pomoc" mogą kupić też klienci sieci Stokrotka i Aldi.

- Tą drogą sprzedajemy kilka naszych najpopularniejszych marek. Tymczasem co roku warzymy piwa w kilkudziesięciu stylach, więc głównym kanałem dystrybucji naszej oferty pozostają tradycyjne hurtownie, multitapy, festiwale piw rzemieślniczych i sklepy specjalistyczne - twierdzi Grzegorz Zwierzyna.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.