Dostosowane do wieku i potrzeb

Kremy do twarzy bez wątpienia należą do produktów pierwszej potrzeby, zwłaszcza wśród kobiet. Prym w sprzedaży wiodą te o właściwościach przeciwzmarszczkowych i nawilżających.

Jak wskazują producenci, rynek kremów do twarzy to druga co do wielkości kategoria w Polsce, która stanowi 20  proc. całego rynku kosmetycznego. Dotychczas szybciej rosły mniejsze kategorie, jak np. pielęgnacja ust czy kremy ochronne z SPF. – Jednak w ciągu ostatniego roku to właśnie pielęgnacja twarzy rosła zdecydowanie najszybciej spośród wszystkich kategorii, osiągając 10-proc. wzrost – podkreśla Anna Rolf-Smuniewska, marketing manager ds. rynku tradycyjnego i innowacji produktowych w firmie Oceanic.

Podstawowy podział kremów opiera się na grupach wiekowych. Preparaty tworzy się z myślą o poszczególnych dekadach, najczęściej zaczynając od 30+. – Przesuwa się natomiast górna granica – do niedawna stanowiły ją kremy 60+, a dziś, również w naszej ofercie, można znaleźć kosmetyki dla grupy 80+ – mówi Katarzyna  Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne.
Podkreśla, że w ramach kategorii wiekowych konsumentki mogą też wybierać spośród produktów dostosowanych do ich skóry i rodzaju cery. Wśród kremów dla kobiet młodych i w średnim wieku dominuje nawilżanie, regeneracja czy rozświetlenie. Z kolei w kremach dla kobiet dojrzałych prym wiodą składniki odżywcze, ujędrniające i liftingujące.

Latem dodatkowo rośnie zainteresowanie preparatami z ochroną przeciwsłoneczną, natomiast zimą kremami tłustymi i odżywczymi. Ziaja podaje, że w kategorii kremów do twarzy klienci są bardzo lojalni – jeśli produkt spełni oczekiwania, szczególnie w przypadku cery wrażliwej i problematycznej, wówczas regularnie trafia do koszyka podczas zakupów. – To dlatego od lat hitem sprzedaży pozostaje nasza pierwsza receptura, czyli naturalny krem oliwkowy dostępny w 50-ml opakowaniach – mówi Joanna Kowalczuk, kierownik marketingu firmy Ziaja.

Jednak to nowości napędzają dynamiczny rozwój rynku, a te pojawiają się głównie jako odpowiedź na nowe trendy. Są to m.in. inspiracje azjatyckimi rytuałami piękna oraz moda na kosmetyki botaniczne. Wpływ pierwszego trendu na rynek kremów wyraża się w stosowaniu składników z tego regionu świata oraz istotnej roli tych preparatów w wieloetapowej (wzorowanej m.in. na koreańskiej) pielęgnacji cery. Odpowiedzią na ten trend jest m.in. seria Bielenda Camellia Oil ze składnikiem (olejkiem kameliowym) pochodzącym z koreańskiej wyspy Jeju.
Z kolei seria Bielenda Botanic Formula to odpowiedź na zainteresowanie konsumentów kosmetykami o silnym rodowodzie botanicznym – wykorzystującymi ekstrakty, wyciągi i oleje z roślin i ziół, które znane są ze swoich dobroczynnych właściwości.

Inspiracje m.in. trendem na kosmetyki koreańskie i profilaktykę przeciwzmarszczkową można znaleźć w ofercie firmy Ziaja. Są to kozie mleko oraz linia antyoksydacja jagody acai. Z najnowszych produktów do pielęgnacji twarzy firma proponuje preparaty z serii GdanSkin, inspirowane nadmorską pielęgnacją. Linia obejmuje m.in. rozświetlający krem na dzień z SPF 15, kolagenowy krem na noc, serum multinawilżające booster anti-age oraz hydrożelową maskę do twarzy. – W recepturach wykorzystaliśmy nowatorski układ substancji o wyjątkowej sile nawilżania i wygładzania, m.in. kolagen morski, kocankę nadmorską, szantę zwyczajną i babkę drobnolistną. Serię polecamy przede wszystkim do pielęgnacji skóry suchej i odwodnionej oraz w profilaktyce zmarszczek – podkreśla Joanna Kowalczuk.

Nivea w ubiegłym roku wzmocniła swoją pozycję w kategorii pielęgnacji przeciwzmarszczkowej dzięki linii Q10 Plus wraz ze swoim bestsellerem – Przeciwzmarszczkowymi Perłami Młodości. – Bardzo dobrze zostały przyjęte inne nasze nowości: Nivea Care Lekki krem przeciwzmarszczkowy to zdecydowanie najsilniejszy launch Nivea w 2017 r., a krem na noc z czystą witaminą C z nowej linii Q10plusC otrzymał prestiżowy tytuł Kosmetyku  Wszechczasów – podkreśla Katarzyna Bogucka, PR manager Nivea Polska.

Pod marką AA klientki chętnie sięgają po kremy z linii AA Oxygen Infusion o działaniu anti-aging. – Przy zakupie kremu do pielęgnacji twarzy nie kierują się promocją cenową, tylko właśnie jakością i przywiązaniem do marki. Nie znaczy to jednak, że nie śledzą trendów. Polskie klientki są bardzo świadome, dlatego szukają składników
z najwyższej półki i są otwarte na nowości – konkluduje Anna Rolf-Smuniewska.

Ilona Mrozowska 2847 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }