InPost w sezonowej gorączce

InPost wprowadza samochody elektryczne, które mają wesprzeć firmę w szczycie sezonu paczkowego - rekordowe wolumeny notowane są już od początku tego tygodnia. Paczki dodatkowo dowożone będą tirami, a kolejne paczkomaty powstają w sklepach Lidl i Dino.

Pierwsze dostawy do paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się w Krakowie. Do 2020 r., zapowiada firma, 30% floty InPost mają stanowić samochody elektryczne.

Dostawcą InPostu używanych samochodów elektrycznych jest Nissan, ale firma nie zamierza się ograniczać tylko do jednego producenta.

- Jest to ekologiczne rozwiązanie InPostu – do paczkomatów InPost jeden kurier i jeden samochód dostarcza nawet 100 przesyłek, a w przypadku tradycyjnych kurierów byłoby to 100 kursów samochodem po mieście – tłumaczy Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Inwestycje we flotę samochodów elektrycznych ma wesprzeć firmę przy okazji obsługiwania świątecznego szczytu paczkowego. - Rekordowe wolumeny notujemy już od początku tygodnia. W okresie świątecznym spodziewamy się nawet ponad 50% wzrostu obsługiwanych wolumenów w porównaniu do roku ubiegłego – mówi Brzoska.

Do szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok inwestując przede wszystkim w rozwój sieci paczkomatów InPost, których obecnie w całej Polsce jest 4300, o 1500 więcej niż rok wcześniej. - Zatrudniliśmy dodatkowo 1000 kurierów wraz z samochodami kurierskimi oraz 100 dodatkowych TIR-ów, które będą wozik przesyłki tak aby wszystkie dotarły przed świętami – podkreśla prezes InPost.

To nie wszystko. InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął już instalację paczkomatów InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku InPost planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 paczkomatów.

W okresie styczeń – październik 2018 r. InPost dostarczył ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53% więcej rok do roku – w tym paczkomaty notowały wzrost o 54%, a kurier InPost o 50%.

We wrześniu 2018 r. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 r. nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Ilona Mrozowska 2847 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }