Pointpack.pl debiutuje na NewConnect

Pointpack.pl, firma dostarczająca nowe technologie dla logistyki, sieci handlowych i dostawców systemów kasowych/terminalowych, debiutuje na NewConnect. Wśród jej partnerów są m.in.: Żabka, Freshmarket, Poczta Polska, DHL.

Na zdjęciu: Marek Piosik, prezes Pointpack.pl

Pointpack.pl dostarcza rozwiązania ułatwiające połączenie interesów firm kurierskich i sieci handlowych. Dzięki niej operatorzy logistyczni zyskują zunifikowaną skalę sieci punktów i urządzeń oraz dostęp do wielu partnerów. - Obniżają też koszty ekspansji, utrzymania i rozwoju sieci, lepiej wykorzystują synergię logistyczną i efekty skali, a także otrzymują scentralizowane wsparcie (helpdesk, BOK, administracja, rozliczenia, reklamacje) – wyjaśnia Marek Piosik, prezes Pointpack.pl.

Z kolei sieci handlowe zyskują technologię i elastyczne procesy do wykorzystania również na wewnętrzne potrzeby (click&collect), mogą też swobodnie dobierać partnerów kurierskich oraz centralizują procesy wsparcia i utrzymania usługi.

Pointpack.pl obsługuje sieć ponad 5000 punktów nadawczo-odbiorczych. Spółka została rekomendowana do dofinansowania z NCBiR na rozwój inteligentnej sieci infrastruktury logistyki miejskiej na kwotę 6,5 mln zł. Przeprowadziła już ofertę prywatną akcji i pozyskała 2,1mln zł środków na dalszy rozwój.

Pointpack.pl rozpoczął też długoterminową współpracę z firmą Cleveron w zakresie integracji systemowej na rynku polskim oraz dystrybucji automatów i robotów nadawczo-odbiorczych produkowanych przez Cleveron. Spółka zobowiązała się do prowadzenia działań sprzedażowych, ukierunkowanych na branżę kurierską i sieci handlowe, korzystając ze wsparcia marketingowego Cleveron. Pointpack.pl rozważa także rozbudowę własnej infrastruktury sieci punktów nadawczo-odbiorczych w oparciu o urządzenia Cleveron.

Spółka współpracuje z operatorami logistycznymi, producentami kas fiskalnych i sieciami handlowymi, integrując systemy oraz zapewniając zwiększenie skali dotarcia i obniżenie kosztów. Wśród partnerów Pointpack.pl znajdują się m.in.: Żabka, Freshmarket, Poczta Polska, DHL.

Technologia PointPack.pl to system aplikacji opartych na rozwiązaniach informatycznych, zintegrowanych z systemami firm kurierskich i dostawcami systemów kasowych czy terminali płatniczych oraz urządzeń nadawczo-odbiorczych.

Firma prognozuje, że do 2020 r. zapotrzebowanie logistyczne zwiększy się do ok. 38 tys. punktów i urządzeń nadawczo-odbiorczych przy wielkości rynku KEP ok. 540 mln przesyłek rocznie.

- Rynek dostaw w Polsce ma ogromny potencjał, a jego automatyzacja jest nieunikniona. Dlatego środki pozyskane w ofercie akcji przeznaczymy na dalsze integracje i rozbudowę infrastruktury, jaką dostarczamy dla branży kurierskiej i handlowej – dodaje Marek Piosik.

 

Katarzyna Pierzchała 2373 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }