Lewiatan podpowiada, jak reagować na potrzeby klienta

Konsument jest coraz bardziej świadomy swoich potrzeb. O tym, kim jest klient przyszłości i jak odpowiadać na jego oczekiwania opowiada Marcin Poniatowski, członek zarządu ds. marketingu w Lewiatan Holding.

Z jego obserwacji wynika, że Polacy zarabiają coraz więcej, w związku z tym cena jest ciągle głównym czynnikiem decyzyjnym, ale traci na znaczeniu. – Wszyscy jesteśmy klientami przyszłości, zmieniają się jedynie narzędzia, z których korzystamy. Nawet potrzeby, które mamy, są raczej niezmienne. W naszych sklepach klient stał się asertywny i wymagający – mówił Poniatowski podczas rzeszowskiego Kongresu 590.

Przedstawiciel sieci Lewiatan podkreślał, że nieuchronnym zjawiskiem jest cyfryzacja sprzedaży w sklepach stacjonarnych. – Do handlu wchodzi coraz więcej digitalizacji. Dobrym przykładem jest tu kasa samoobsługowa bądź wprowadzany przez nas przepisomat, podpowiadający co można zrobić z konkretnych produktów, drukując od razu listę zakupów - wyjaśniał Poniatowski.

Jego zdaniem Internet jest bez wątpienia narzędziem, które będzie zmieniać handel. - Coraz częściej ludzie oglądają coś w sklepie stacjonarnym, a kupują taniej w sieci. Trend ten nie obejmuje jeszcze tak mocno branży spożywczej, ponieważ tu często barierą jest koszt dostawy. Produkty spożywcze są stosunkowo tanie i dodatkowa opłata związana z dostawą powoduje, że klienci nie sięgają po te rozwiązanie zbyt często – tłumaczył.

Innym ważnym aspektem, który poruszał panelista, była personalizacja. – To, nad czym dzisiaj musimy pracować, z racji tego, że klient ma coraz mniej czasu, to dostosowywanie oferty pod jego potrzeby - podkreślał. - Stąd na przykład coraz więcej dań gotowych w sklepach spożywczych. Obecnie coraz częściej mówi się też o tym, by w pełni zautomatyzować proces zakupowy, tak by płatność za produkty naliczana była w momencie wkładania ich do koszyka. Problem w tym, że dzisiejsza technologia jest jeszcze zbyt droga, dlatego na jej wprowadzenie musimy trochę poczekać – opowiadał Poniatowski.

Jak wynika z panelu „Klient przyszłości – jak odpowiadać na jego oczekiwania”, polski handel będzie się dynamicznie zmieniał, pozostając pod mocnym wpływem nowych technologii, co na pewno przyniesie wymierne korzyści konsumentom.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to marka franczyzowa, która w przyszłym roku obchodzić będzie jubileusz 25-lecia działalności. Obecnie zrzesza około 3,2 tys. placówek handlowych. Wśród nich jest około 410 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ponad 1800 dużych sklepów, około 900 placówek średniej wielkości oraz mniej niż 40 małych sklepów. W 2017 r. łączne obroty przekroczyły 11,5 mld zł.

Katarzyna Pierzchała 2371 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }