Nadciąga era pstrąga

Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych wraz z partnerem handlowym, siecią Biedronka, ruszyło z kampanią reklamową tego gatunku ryby.

"Złap pstrąga na zdrowie!" to hasło kampanii promocyjnej i edukacyjnej zachęcającej do spożycia tej pochodzącej z lokalnych gospodarstw akwakultury ryby.

Jak przekonuje Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych jedzenie pstrąga pozytywnie wpływa na nasze zdrowie – jest on bowiem bogatym źródłem kwasów omega-3, witamin oraz mikroelementów. Kupując pstrągi z naszej akwakultury przyczyniamy się też do ochrony ryb dziko żyjących, których zasoby są ograniczone, oraz rozwoju lokalnej gospodarki.

Według badania zrealizowanego dla sieci Biedronka w maju br. przez agencję Nielsen, zwykle kupujemy ryby po wcześniejszym zaplanowaniu takiego zakupu, a spożywamy je raz w tygodniu, najczęściej w piątki. Część klientów z góry wie, jaki gatunek ryby chciałaby nabyć, ale ich końcowa decyzja zależy od trzech czynników: dostępności produktów, ich jakości, aktualnych cen i promocji. Niska cena nie jest jednak najważniejszym czynnikiem wyboru - Polacy są w stanie zapłacić więcej za lepszą jakość, a promocja jest głównie zachętą do nieplanowanych zakupów.

- Pstrąg hodowlany pochodzący od polskich dostawców to jeden z niewielu gatunków ryb, który może być dostępny dla klientów przez cały rok w bardzo wysokiej jakości. Dodatkową wartością jest to, że ryby z akwakultury znajdującej się w pobliżu naszego miejsca zamieszkania zawsze będą najświeższe, a ich smak i jakość zbliżone do pstrągów żyjących w naturze. Właśnie takie świeże pstrągi codziennie pod ręką mają klienci sklepów Biedronka - mówi Łukasz Łamejko, menadżer ds. kontroli jakości produktów świeżych w Biedronce.

W sklepach sieci dostępne są dwa rodzaje tej ryby: świeży pstrąg tęczowy patroszony cały oraz świeży pstrąg łososiowy filet.

Akcję promuje 30-sekundowy spot, który emitowany jest w głównych stacjach telewizyjnych: TVP, TVN i Polsat oraz należących do tych stacji kanałach tematycznych. Można go też obejrzeć w serwisie YouTube na oficjalnych kanałach Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych oraz sieci Biedronka. 

Materiały promujące kampanię "Złap pstrąga na zdrowie!" znaleźć można również w sklepach Biedronka oraz na naczepach samochodów dostawczych, należących do sieci.

Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych jest profesjonalną organizacją społeczno-branżową zrzeszającą producentów pstrąga w Polsce. Organizacja powstała w 2007 r., od początku biorąc sobie za cel aktywne i realne działanie na rzecz rozwoju branży.
 
Natomiast sieć Biedronka to ponad 2850  sklepów w ponad 1000 miejscowości. Współpracuje z ponad 600 polskimi dostawcami i zatrudnia ponad 65 tys. pracowników. Każdego dnia Biedronkę odwiedza 4 mln klientów. Właścicielem sieci jest Jeronimo Martins Polska.

Joanna Hamdan 7738 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }