Pernod Ricard proekologicznie

Grupa Pernod Ricard dołącza do międzynarodowej inicjatywy proekologicznej "Nowa Gospodarka Tworzywami Sztucznymi" i określa swoje zobowiązania do 2025 r.

Grupa Pernod Ricard dołączyła do grona sygnatariuszy międzynarodowego zobowiązania na rzecz stworzenia Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi. Projektowi przewodzi Fundacja Ellen MacArthur. Dokument podpisało ponad 250 największych na świecie producentów opakowań, marek, sprzedawców detalicznych oraz firm zajmujących się recyklingiem.

W ramach międzynarodowej inicjatywy na rzecz stworzenia Gospodarki Tworzywami Sztucznymi od sygnatariuszy oczekuje się przede wszystkim składania sprawozdań z postępów w realizacji indywidualnych zobowiązań. Celem jest szybsze zbudowanie gospodarki w obiegu zamkniętym dla tworzyw sztucznych.

Grupa Pernod Ricard zobowiązuje się do realizacji następujących działań do 2025 roku: dokonania oceny i podejmowania kroków w celu wyeliminowania zbędnych opakowań z tworzyw sztucznych; zapewnienia, że Grupa dąży do osiągnięcia 100% wskaźnika wykorzystania opakowań z tworzyw sztucznych wielokrotnego użytku, nadających się do recyklingu lub ulegających biodegradacji, zgodnie ze specyfikacjami CITEO; wdrożenia podręcznika ekoprojektowania na potrzeby rozwoju nowych produktów; wykorzystania tworzyw sztucznych, pochodzących z recyklingu w produkcji opakowań.

Grupa rozpoczęła już działania przeciwko wykorzystaniu tworzyw sztucznych: na początku stycznia bieżącego roku zostały skierowane do filii na całym świecie wytyczne, dotyczące zaniechania korzystania z plastikowych rurek oraz mieszadełek podczas wszystkich imprez i wydarzeń, organizowanych przez firmę i jej marki.

– Jesteśmy dumni z tego, że możemy dołączyć do inicjatywy na rzecz budowania Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi z planami realizacji konkretnych postulatów. Problem związany z tworzywami sztucznymi nie jest dla nas nowym zjawiskiem, jednak czujemy, że osiągnęliśmy już punkt krytyczny. Ponosimy zbiorową odpowiedzialność za stworzenie świata wolnego od tworzyw sztucznych, a działania w tym obszarze muszą się rozpocząć właśnie od przedsiębiorstw – mówi Alexandre Ricard, prezes i dyrektor generalny Pernod Ricard. - Paul Ricard, mój dziadek i założyciel Grupy, był pionierem pod względem swojego zaangażowania na rzecz ochrony środowiska i oceanów – m.in. w 1966 r. założył Paul Ricard Oceanographic Institute. Byłby więc dumny, widząc, że Grupa dołączyła do partnerów Fundacji, co w naturalny sposób wpisuje się w jego spuściznę – ocenia.

Magdalena Weiss 1699 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }