Lidl nadal wydaje najwięcej na reklamę

Według danych IMM w październiku branża handlowa przeznaczyła na promocję w mediach 384,2 mln zł.

To wprawdzie o 100 mln zł mniej niż firmy farmaceutyczne, ale znacznie więcej niż producenci samochodów, banki i firmy pożyczkowe czy telekomunikacyjne.

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych (telewizji, radiu i prasie). Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert (nieco ponad 30 mln zł), Media Markt (niecałe 30 mln zł), Biedronka (ok. 25 mln zł) oraz Euro RTV AGD (mniej niż 20 mln zł).

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27%) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9%), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.). Drogerie i perfumerie odpowiadały za 5% wydatków, a hipermarkety za 4%.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, branża handlowa na tle innych przeznaczyła proporcjonalnie mniej środków na telewizję, za to więcej na reklamę radiową. Około połowy budżetu popłynęło do nadawców telewizyjnych, ponad 40 proc. do radiowych, a kilka procent do prasy.

 

Magdalena Weiss 1699 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }