Rybne preferencje zakupowe Polaków

Jakość produktu to główny czynnik, którym kierują się konsumenci wybierając ryby mrożone - wynika z raportu opracowanego na zlecenie Frosty.

Wśród cech ważnych przy wyborze ryb mrożonych (filetów bez panierki i bez dodatków) jakość produktu wskazywana jest przez 32% badanych jako najważniejsza i aż przez 59% jako ważna. Zaraz po niej plasuje się mała ilość glazury czy lodu na rybie. Dopiero na trzecim miejscu konsumenci stawiają cenę za kilogram produktu.

– Cieszą nas wyniki, które uzyskaliśmy w badaniu. To znak, że nasze starania o jak najwyższą jakość produktów są zauważane i doceniane przez konsumentów – tłumaczy Aleksandra Wysocka, marketing manager Frosty. – Równocześnie ważnym sygnałem jest dla nas zmniejszające się znaczenie ceny, która dziś, choć wciąż na podium, traci swoje dawne znaczenie – dodaje.

Frosta zapytała konsumentów również o planowanie zakupów. Choć 54% badanych deklaruje, że zakup mrożonych ryb planuje jeszcze przed wejściem do sklepu, 65% konsumentów zdarza się jednak zmienić decyzję już na miejscu, głównie z powodu braku produktu, który klient chciał kupić, a także promocji na podobne artykuły innej marki. Najczęściej wymienianym dniem robienia zakupów ryb mrożonych jest piątek – wskazuje go 32% badanych. Równocześnie 52% konsumentów podkreśla, że nie robi zakupów na zapas, a zakupione ryby wykorzystuje przy najbliższej okazji. Polacy najczęściej sięgają po ryby w opakowaniu rodzinnym (dla 3-4 osób) – robi tak ponad połowa badanych.

Badani zostali poproszeni również o opinie na temat mrożonych ryb. Wśród najczęstszych wskazań znalazły się twierdzenia takie jak: „Przygotowuję dania z ryb, bo są zdrowe i należy je jeść” (82%), „Ryby mają więcej wartości odżywczych niż mięso” (71%), „Kupuję ryby mrożone, bo są łatwiej dostępne niż świeże” (68%).

Badanie dotyczące ryb mrożonych (bez panierki, bez dodatków) zostało zrealizowane techniką CAWI, przez research & grow na zlecenie Frosty, w czerwcu 2018 r. W badaniu wzięło udział 300 konsumentów w wieku 25-55 lat.

Zdjęcie: Photogenica

 

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }