Carrefour przyspiesza z rozwojem ajencji

Od początku roku Carrefour prawie dwukrotnie zwiększył liczbę sklepów ajencyjnych w stolicy i w październiku po raz pierwszy otworzył nowe placówki poza Warszawą - w Krakowie i Łodzi. Na tym nie koniec - zapowiada operator.

W ostatnich miesiącach Carrefour znacznie zwiększył tempo rozwoju modelu ajencyjnego, otwierając w stolicy aż 9 nowych sklepów ajencyjnych z logo Carrefour Express convenience i zaoferował nowy model współpracy w największych polskich miastach. Jest to reakcja związana z pojawieniem się na rynku nowej grupy osób, zainteresowanych tymczasową pracą na etacie, aby po zdobyciu doświadczenia prowadzić własne sklepy franczyzowe.

- Od kilku miesięcy obserwujemy znaczny wzrost liczby osób zainteresowanych nową ofertą ajencji Carrefour. Wyróżnia się ona na rynku tym, że praca w naszym modelu ajencyjnym jest przygotowaniem do otwarcia własnego sklepu franczyzowego w przyszłości, a jak pokazują nasze doświadczenia, nawet do otwarcia i zarządzania siecią kilku takich sklepów - mówi Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska. Odpowiadając na nowy trend, zaoferowaliśmy nasz model współpracy również poza Warszawą, w największych miastach w całej Polsce – dodaje Florkiewicz.

Na koniec października br. w modelu ajencyjnym działało 28 sklepów Carrefour Express convenience, w tym 3 nowe placówki, które zostały po raz pierwszy otwarte w Łodzi i Krakowie. Sieć planuje dalszy rozwój swojej oferty i do końca czwartego kwartału chce otworzyć kolejne 5 nowych sklepów w tym modelu.

Nowa ajencja Carrefour dostosowana jest do potrzeb rynku. Sieć pozostaje w niej głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol. Powinien on też umieć zarządzać zespołem oraz praktycznie znać podstawowe techniki sprzedaży. W ramach współpracy sieć zapewnia swoim ajentom system bonusowy, wsparcie zespołu doradców oraz zdefiniowany asortyment dopasowany do lokalizacji i potrzeb klienta. Docelowo ajencja po pewnym czasie może zostać przekształcona we franczyzę.

Wśród dostępnych formatów sklepów Carrefour najlepiej dopasowanym do wymogów ajencji jest Carrefour Express convenience. W ofercie tego sklepu znajduje się między innymi szeroki asortyment dań gotowych, w tym jedzenia na wynos, świeżo wypiekane pieczywo, żywność bio czy produkty bezglutenowe. Ten samoobsługowy sklep z pomarańczowym logo najczęściej zlokalizowany w miejscach o dużym natężeniu ruchu, wpisuje się więc w oczekiwania oraz szybkie tempo życia mieszkańców dużych miast.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Katarzyna Pierzchała 2314 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }