Paczkomaty staną też przy sklepach Dino

InPost postawi Paczkomaty InPost przy wybranych sklepach Dino. To kolejne partnerstwo firmy - sieć rozbuduje się także o lokalizacje przy sklepach Lidl i do końca roku planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów.

Paczkomat InPost przy sklepach czy na stacjach benzynowych jest naturalnym uzupełnieniem oferty i pozwala sieciom handlowym na dodatkowe przewagi konkurencyjne – uważa Rafał Brzoska, prezes InPost. - Dlatego mamy tak wiele zgłoszeń i zapytań w tym obszarze. Liczymy na szybką finalizację prowadzonych rozmów, a rozstawienie kolejnych maszyn realizujemy nawet w ciągu kilku tygodni od zakończenia formalności – zapewnia.

Brzoska przyznaje, że klienci sami zwracają się do firmy z prośbami o postawienie Paczkomatu InPost. – Dostajemy liczne zapytania ze wszystkich regionów Polski. Staramy się odpowiedzieć na potrzeby Polaków w obszarze szybkich i wygodnych dostaw przesyłek, stąd tak dynamiczny rozwój naszej infrastruktury – tłumaczy Rafał Brzoska.

Sieć Dino dynamicznie rośnie, w ciągu ostatnich trzech lat otwarto 432 sklepy, a w okresie ostatnich 12 miesięcy 177. Obecnie obejmuje 895 sklepów (dane na 30 września br.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw.

- Obserwujemy zmieniające się potrzeby klientów i dostosowujemy do nich model działania sklepów czy asortyment – tłumaczy Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska. - Paczkomaty będą dodatkowym udogodnieniem dla naszych klientów. Będziemy obserwować ich reakcje i zainteresowanie nowym rozwiązaniem – dodaje.

Od stycznia do września 2018 r. InPost dostarczył ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 49%, a kurier InPost o 48%.

We wrześniu 2018 r. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w br. nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 r. Paczkomaty InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych. Co więcej, InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 r., co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).

Katarzyna Pierzchała 2309 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }