Spar notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży po 3Q

Sieć po raz kolejny odnotowuje wzrost sprzedaży, który w trzech pierwszych kwartałach br. okazał się większy o 11,03% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017.

Poziom sprzedaży total Spar Polska w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 838,6 mln zł. Głównym motorem wzrostu sprzedaży o ponad 11% w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 r. był wzrost średniej wartości koszyka zakupów, wzrost sprzedaży z mkw. oraz wzrost liczby kupujących w sklepach.

Sprzedaż LfL za 3Q wzrosła o 2,46%, a oba wyniki sieć osiągnęła przy negatywnie wpływającym na branżę spożywczą zakazie handlu w niedziele niehandlowe. Na wzmocnienie wyników sieci wpłynęły również działania mające na celu utrzymanie wysokiej jakości oferowanych produktów i ich atrakcyjności dla klientów oraz działania w obszarze obsługi klienta i promocji sprzedaży.

Jak podaje zarząd Spar na wzrost sprzedaży w minionych trzech kwartałach br. wpływ miała również konsekwentnie realizowana polityka ekspansji i rozwoju sieci. W ostatnim kwartale otwarte zostały m.in. Eurospar w Krakowie czy Spar w Sosnowcu i Bochni.

Firma zamierza kontynuować rozwój sieci, wzmacniać swoją pozycję rynkową i utrzymywać silny bilans. Sieć w dalszym ciągu koncentrować się również będzie przede wszystkim na rozwoju dwóch najlepiej rokujących segmentów – supermarketów proximity oraz sklepów typu convenience. Obecnie pod jej szyldem jest ponad 250 sklepów.

Katarzyna Pierzchała 2309 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }