Koszty pognębiły Krafta

Producent keczupów, sosów, dań gotowych i warzyw konserwowych podał gorsze od spodziewanych wyniki za III kwartał 2018 roku. Wszystko przez koszty.

Kraft Heinz Co podał rozczarowujące szacunkowe wyniki kwartalne, co pociągnęło jego akcje w dół o ponad 7 proc. Wysokie koszty surowców, inne wydatki i promocje cenowe położyły się cieniem na finansach firmy pomimo wyższej od spodziewanej sprzedaży.

Firmy produkujące dobra konsumpcyjne zmagały się w ostatnich miesiącach z rosnącymi w górę cenami surowców i transportu, zaostrzonymi przez brak kierowców ciężarówek w Stanach Zjednoczonych.

- Koszty to jeden z obszarów, w którym w tym roku sobie nie poradziliśmy - powiedział szef generalny Kraft Heinz Bernardo Hees. - Inflacja kosztów w USA w trzecim kwartale była większa niż oczekiwano, a Kraft Heinz przesunął w czasie niektóre projekty zmian w łańcuchu dostaw, które mogłyby przynieść oszczędności. Firma zdecydowała się również zainwestować w obsługę klienta, aby zwiększyć wielkość sprzedaży - dodał.

Dyrektor finansowy David Knopf skomentował, że oczkuje znaczącej poprawy rentowności w obecnym kwartale i kolejnych okresach.

- Wielką niespodzianką była niska EBITDA - powiedziała analityczka z firmy Edward Jones, Brittany Weissman. - Podczas gdy sprzedaż była przyzwoita, byliśmy rozczarowani spadkiem rentowności - podkreśliła.

Dwunasty największy producent FMCG na świecie zarobił 78 centów na akcję, o 3 centy poniżej średniej oczekiwań analityków, wynika z danych z Refinitiv IBES.

Sprzedaż netto wzrosła o 1,6 proc. do 6,38 mld dolarów, podczas gdy analitycy oczekiwali średnio 6,31 mld dolarów.

W trzecim kwartale ceny gotowych produktów Krafta Heinza spadły o 0,9 punktu procentowego, co było rozczarowującym odwróceniem się od tendencji do wyższych cen, które firma uzyskała w pierwszej połowie roku.

Ceny w trzecim kwartale obciążone były działalnością w USA, ponieważ firma musiała obniżyć ceny niektórych produktów, np. bekonu. Jego ceny spadły w tym okresie, ponieważ Chiny, największy konsument wieprzowiny na świecie, importowały mniej ze Stanów Zjednoczonych przez napięte stosunki handlowe.

Firma zwiększyła również promocje niektórych swoich produktów, w tym naturalnych serów i napojów gotowych do spożycia, co dodatkowo obciążyło wynik finansowy.

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }