Holenderski Action zadomowił się w Polsce
Ponad rok od wejścia na nasz rynek holenderska sieć dyskontów nieżywnościowych Action, prowadzi już 15 sklepów. Buduje też własne centrum dystrybucyjne w miejscowości Osła.
W rok Action otworzyło w sumie 15 sklepów w Polsce, a do końca tego roku powstać ma 10 kolejnych. Firma zatrudnia ponad 250 osób.
– Cieszymy się, że koncept Action został pozytywnie przyjęty w Polsce, jak w pozostałych krajach europejskich, w których działamy. Każdego tygodnia tysiące klientów odwiedza nasze sklepy w Polsce i widzimy, że ta liczba stale rośnie – mówi Sander van der Laan, CEO Action.
Rozwój i otwieranie nowych sklepów oznacza, że firma musi zapewniać sobie coraz sprawniejszą dystrybucję. Dlatego otwiera biuro w Katowicach i buduje własne centrum dystrybucyjne w miejscowości Osła, w gminie Gromadka (już rozpoczęły się prace budowlane). Miasto to jest położone na tyle dobrze, że umożliwi zaopatrywanie sklepów Action w Polsce i Niemczech. - Ponadto oferuje dobrą infrastrukturę i wystarczająco dużo miejsca, aby wspierać nasze ambicje dotyczące rozwoju – mówi Sander van der Laan.
Centrum dystrybucyjne w Osłej będzie 8. tego typu obiektem Action w Europie. Na powierzchni ok 45 tys.mkw. Action będzie w stanie przechowywać ok. 51 tys. palet. W dłuższej perspektywie, centrum dystrybucyjne stworzy od 300 do 400 miejsc pracy. Inwestycja w Osłej będzie pomagała zaopatrywać sklepy z południowo-zachodniej Polski oraz we wschodnich Niemczech. Start działalności obiektu planowany jest na 2019 rok.
Sieć dyskontów niespożywczych Action zadebiutowała w Polsce 12 października 2017 r. w Lesznie, gdzie nastąpiło otwarcie pierwszej placówki. Sieć powstała w Holandii w 1993 r. i obecnie działa nie tylko tam, ale i w Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii i Francji.
Oprócz Leszna sklepy Action powstały m.in. w Głogowie, Legnicy, Wałbrzychu, Świdnicy czy Lubaniu. Wszystkie otwarcia - jak zapewnia operator - realizowane są przez polskich pracowników i kadrę zarządzającą, w ścisłej współpracy z centralą w Zwaagdijk.
W istniejących już sklepach Action w Europie w każdym tygodniu odwiedza je średnio 6 mln klientów.

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.