Biedronka wciąż pnie się w górę

Po trzech kwartałach udział Biedronki w sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins wynosił 67,4 proc.

Od stycznia do września całkowita sprzedaż Biedronki wyniosła 8,6 mld euro, co daje wzrost o 6,5 proc. (w złotych o 6,2 proc.). Między styczniem a sierpniem sieć zwiększyła udział w rynku o 1,7 punktu proc. Sieć powiększyła się w tym czasie o 27 lokalizacji (otwarto 54 nowe sklepy), a 153 placówki zostały zmodernizowane. Na koniec września sieć liczyła 2850 obiektów. W całym roku liczba sklepów ma wzrosnąć o 40-50 lokalizacji.

- W Polsce, tak jak w poprzednich miesiącach, otoczenie konsumenckie sprzyjało wzrostowi sprzedaży, choć zarówno konsumenci, jak i detaliści wciąż adaptują się do ograniczeń handlu w niedzielę - napisano w raporcie za dziewięć miesięcy 2018 roku. - W III kwartale te restrykcje zaowocowały ośmioma dniami handlowymi mniej niż rok wcześniej, a od początku roku - szesnastoma - poinformowało Jeronimo Martins.

Zysk EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) Biedronki wzrósł od stycznia do końca września o 6,6 proc. do 622 mln euro. Rentowność pozostała na poziomie sprzed roku (7,2 proc.).

Sprzedaż całej grupy wzrosła w ciągu dziewięciu miesięcy roku o 7,3 proc. do 12,8 mld euro, a zysk netto wzrósł o 2,4 proc. do 292 mln euro.

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }