Lewiatan zachęca do wstąpienia w swoje szeregi

Sieć Handlowa Lewiatan liczy ok. 3200 punktów i jest jedną z największych sieci handlowych w Polsce.

Jak przypominają przedstawiciele sieci Lewiatan, rozwój sieci franczyzowych w Polsce zainicjowali zagraniczni operatorzy, najpierw wprowadzając placówki pilotażowe, a następnie oferując swój model polskim przedsiębiorcom. Pierwszy punkt franczyzowy pojawił się w 1994 r. w Bydgoszczy.  W tym samym roku powstała również Polska Sieć Handlowa Lewiatan. Zrzeszeni w niej kupcy nie myśleli wtedy jednak o rozwoju w takim modelu biznesu. Chcieli po prostu chronić swoje interesy przed zagranicznymi sieciami handlowymi, które coraz aktywniej działały na polskim rynku.

Nazwa marki została zainspirowana międzywojenną organizacją zrzeszeń gospodarczych – Centralnego Związku Polskiego Przemysłu, Górnictwa, Handlu i Finansów – Lewiatan, która reprezentowała polski przemysł wobec władz państwowych i miała ogromny wkład w rozwój kraju.

Z czasem współpraca poszczególnych kupców w ramach sieci zaczęła przybierać formę franczyzy. Zawierane były umowy o wspólnym prowadzeniu handlu, kolektywnej  logistyce oraz polityce zakupowej. Tym samym zaczęły się tworzyć regionalne struktury organizacji i zostały opracowane jednolite standardy. Warto podkreślić, że wówczas na polskim rynku działało tylko kilkadziesiąt konceptów franczyzowych.

Obecnie Sieć Handlowa Lewiatan liczy ok. 3200 punktów i jest jedną z największych sieci handlowych w Polsce. Model franczyzowy Lewiatana oferuje - jak podkreśla operator - szereg korzyści, m.in. około 370 produktów marki własnej, pakiet umów handlowych, dobre warunki współpracy z dystrybutorami, pomoc w aranżacji i wizualizacji sklepu, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz preferencyjne warunki wielu innych umów okołobiznesowych. Przedsiębiorcy otrzymują szerokie wsparcie marketingowe swojego sklepu, takie jak gazetki promocyjne, akcje plakatowe oraz billboardowe. Mogą także brać udział w specjalistycznych programach szkoleniowych dla franczyzobiorców i pracowników.

Jak wskazuje "Raport o franczyzie w Polsce" przygotowany przez Profit system, na rodzimym rynku liczba sieci franczyzowych systematycznie wzrasta. Obecnie jest ich około 1200, z czego zdecydowaną większość tj. osiem na dziesięć stanowią polskie marki. Wraz z rosnącą liczbą dostępnych konceptów biznesowych rośnie również liczba działających w ich ramach sklepów i punktów usługowych – według prognoz dla 2017 r. było ich ok. 74 tys.  

O sieci Lewiatan pisaliśmy również tutaj.

Ilona Mrozowska 2814 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }