Carrefour: w Polsce dobre wyniki mimo niehandlowych niedziel

Francuski detalista odnotował zarówno w III kwartale, jak i w ciągu dziewięciu miesięcy br. wzrost sprzedaży na rynku polskim.

W III kwartale 2018 r.obroty Carrefoura w Polsce wyniosły 494 mln euro i były o 2,1 proc. wyższe niż w takim samym okresie rok temu. Gdyby złoty nie umocnił się w ciągu tego roku, wzrost wyniósłby 3,2 proc. Like-for-like różnica in plus to 2,7 proc., a wzrost organiczny wyniósł 4,3 proc. Szybciej rósł tylko rynek rumuński i rynki Ameryki Łacińskiej (Brazylia i Argentyna). Nawiasem mówiąc, licząca 20 mln mieszkańców Rumunia wypracowała w grupie wyższą niż Polska sprzedaż (534 mln euro).

Od stycznia do września włącznie polskie sklepy Carrefoura sprzedały towary za równowartość niemal 1,5 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 3,3 proc. (+1,4 proc. LFL). Włochy i Belgia odnotowały spadek sprzedaży, Rumunia wzrost o 6 proc., a Francja - o 1,3 proc. Wzrosty w Brazylii i Argentynie zostały pochłonięte przez różnice kursowe - o ile w stałych kursach walut oba rynki zwiększyły sprzedaż odpowiednio o 6,6 proc. i 25,4 proc., to w bieżących przelicznikach spadki wyniosły -12,3 proc. oraz i -22,2 proc.

Cała grupa zanotowała lekki spadek sprzedaży liczony w euro - w III kwartale o -2,8 proc., a od stycznia licząc o -3,0 proc. Winne są temu znów wahania kursów: zarówno LFL, organicznie, jak i w lokalnych walutach francuski operator zanotował wzrosty.

Carrefour potwierdził swoje cele wyznaczone do 2022 r.: redukcję kosztów o 2 mld euro rocznie i sprzedaż niestrategicznych aktywów o wartości 500 mln euro do 2020 r. oraz osiągnięcie dwa lata później 5 mld euro sprzedaży z e-sklepów i 5 mld euro sprzedaży z żywności organicznej.

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }