W PepsiCo plastik z recyklingu

Producent podpisał umowę z firmą, która stworzyła materiały opakowaniowe umożliwiające rozdział, odzysk i nieskończony recykling tworzyw sztucznych.

Loop Industries, Inc., firma oferująca rozwiązania w dziedzinie przetwórstwa tworzyw sztucznych oraz PepsiCo, Inc. ogłosiły zawarcie wieloletniej umowy, która umożliwi PepsiCo zakup i produkcję opakowań z plastików wytwarzanych w amerykańskiej fabryce Loop, w tym plastiku PET Loop pozyskiwanego w 100 proc. z recyklingu.

Stały wzrost zapotrzebowania na materiały opakowaniowe zgodne ze zrównoważonym rozwojem przyczynił się do opracowania przez Loop Industries przełomowej technologii, która umożliwia rozdział, odzysk i nieskończony recykling tworzyw sztucznych w pełnowartościowe plastiki PET. To innowacyjne rozwiązanie spełnia wymogi amerykańskiego urzędu ds. bezpieczeństwa żywności i leków (FDA) w zakresie przetwarzania opakowań plastikowych bez względu na ich kolor, przejrzystość czy stan, w tym przedmiotów takich jak wykładziny, ubrania lub inne tekstylia poliestrowe (również barwionych i domieszkowanych), a nawet tworzyw wyławianych z oceanów, poddawanych długotrwałej ekspozycji na słońce i sól morską.

– Technologia Loop umożliwia PepsiCo zajęcie wiodącej pozycji w zakresie przetwarzania opakowań plastikowych i niedopuszczenia do sytuacji, w której opakowania takie staną się odpadami – powiedział Mehmood Khan, wiceprezes i dyrektor ds. naukowych w PepsiCo. - Partnerstwo między naszymi firmami to kolejny krok na drodze do stworzenia zgodnej z dążeniami PepsiCo gospodarki obiegu zamkniętego – dodał.

Zawarta umowa jest zgodna z długofalową strategią PepsiCo „Działanie ze świadomością celu” (Performance with Purpose) i podkreśla przyjęte zobowiązanie firmy do poszukiwania alternatywnych i kreatywnych rozwiązań dla wyzwań związanych z przetwarzaniem odpadów z tworzyw sztucznych.

– Jesteśmy bardzo dumni, że możemy dostarczać plastik PET Loop wiodącej marce spożywczej – powiedział Daniel Solomita, założyciel i dyrektor generalny Loop Industries. – Współpraca z PepsiCo przyczynia się do wzmocnienia wartości oferowanej przez markę Loop i jej misji: przyspieszenia procesu wykorzystywania w produkcji masowej materiałów z tworzyw sztucznych pochodzących ze źródeł odnawialnych i odchodzenia od tradycyjnej gospodarki pozyskiwania materiałów, produkcji opakowań i pozbywania się odpadów – ocenił.

Podpisana umowa zakłada ponadto prowadzenie wspólnych działań marketingowych i komunikacyjnych, mających na celu zwiększanie świadomości w zakresie recyklingu, zrównoważonego rozwoju oraz gospodarki obiegu zamkniętego.

O problemie odpadów plastikowych po napojach pisaliśmy na handelextra.pl tutaj.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }