Wydawcy prasy premiują sprzedawców
Coraz chętniej organizują więc dla nich konkursy. Tylko od początku września, w punktach obsługiwanych przez Kolportera, przeznaczyli na ten cel ponad 100 tys. zł.
Oprócz nagród finansowych, których łączna pula wyniosła ponad 100 tys. zł, zaproponowali sprzedawcom różnego rodzaju nagrody rzeczowe – m.in. vouchery do ośrodków wypoczynkowych czy sprzęt AGD.
– W ostatnich miesiącach rzeczywiście znacząco wzrosła liczba konkursów organizowanych specjalnie dla współpracujących z Kolporterem sprzedawców prasy. Wydawcy zauważyli, że to dość skuteczna metoda podniesienia sprzedaży. Dla sprzedawców każdy dodatkowy bonus za wyniki jest atrakcyjny i zachęca do aktywnej pracy z tytułem. Poza oczywistym walorem finansowym, konkursy dodatkowo motywują do pogłębiania wiedzy na temat technik sprzedaży, skutecznej ekspozycji, efektywnego kontaktu z klientem. Aktywna praca ze sprzedawcami jest jednym z ważnych elementów naszej strategii, konkursy organizowane przez wydawców bardzo dobrze się w to wpisują. Dlatego oczywiście zachęcamy do wdrażania kolejnych - mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
W konkursach wydawcy nagradzają sprzedawców za wzrost sprzedaży wskazanego tytułu lub tytułów (Ringier Axel Springer, Edipresse), odpowiednią ekspozycję (ZPR Media, Burda) lub sprzedaż teczkową prenumeraty (Agora). W tej ostatniej kategorii w listopadzie rusza kolejny konkurs – tym razem organizowany przez Presspublikę.
Większość konkursów jest dodatkowo wspierana przez wydawców nośnikami promocyjnymi, pozwalającymi lepiej zaprezentować wybrane tytuły klientom. Sprzedawcy mogą zamawiać nośniki tego typu bezpłatnie.

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.