Aldi przestanie kupować od lokalnych dostawców?

Obie siostrzane sieci dyskontów Aldi pracują nad paneuropejskimi zakupami warzyw i owoców.

Aldi Süd i Aldi Nord  chcą w przyszłości organizować zakupy owoców i warzyw ponad granicami.

Jak donosi Lebensmittel Zeitung, obie firmy stworzyły nowe stanowiska dla osób, które zajmą się międzynarodowym biznesem w tej kategorii.

Temat omawiany jest na razie za zamkniętymi drzwiami: oba regiony Aldi chcą kupować swoje owoce i warzywa w całej Europie. Mówi się, że pracują nad koncepcjami dystrybucji miliardowego pakietu wśród wybranych, silnych dostawców. Odpowiedni przetarg został już rozpisany i według ekspertów branżowych złożone oferty znajdują się w fazie oceny wewnętrznej.

Zakup warzyw i owoców jest obecnie obowiązkiem każdej krajowej firmy; Aldi Süd (Austria, Niemcy, Wielka Brytania, Węgry, Irlandia, Włochy, Słowenia i Szwajcaria) działa w siedmiu krajach europejskich, Aldi Nord (Belgia, Dania, Francja, Niemcy Północne, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia i Hiszpania) w dziewięciu, w tym w Polsce. Według sondażu przeprowadzonego przez LZ Retailytics, obie sieci dyskontów osiągnęły w 2017 r. europejski obrót w wysokości prawie 62 miliardów euro.

Według badań przeprowadzonych przez GfK, w Aldim owoce i warzywa stanowią co najmniej 15 procent sprzedaży, co daje łączną wartość zakupów do 6 miliardów euro. Wielkość importu eksperci Aldis szacują co najmniej 60 proc. Eksperci zwracają uwagę na fakt, że w tej branży trudno będzie znaleźć dostawcę, zdolnego zapewnić tak gigantyczne dostawy bez ryzyka ich niewykonania.

Niemniej jednak międzynarodowe zakupy owoców w handlu detalicznym żywnością stają się coraz bardziej stałe. Grupa Rewe czy Grupa Schwarz już w znacznym stopniu zaspokajają zapotrzebowanie na owoce na poziomie ponadkrajowym. Ma to zwłaszcza sens w przypadku cytrusów: początkowo Aldi ma się skupić na zakupie bananów i ananasów, z których oba są artykułami całorocznymi.

W ciągu ostatnich pięciu lat obie sieci Aldi gruntownie zreformowały swoją działalność w zakresie warzyw i owoców. Począwszy od znacznego rozszerzenia asortymentu, wprowadzenie samoobsługi i sprzedaży luzem po dostosowanie logistyki.

Jak wynika z aktualnego raportu zrównoważonego rozwoju Aldi Nord, wzrost produktów świeżych nastąpił w prawie wszystkich zagranicznych spółkach. W ciągu zaledwie trzech lat esseńczycy zwiększyli liczbę pozycji asortymentowych o jedną czwartą. Jednak nadal są one znacznie poniżej poziomu ich siostry z południa i konkurenta Lidla, który od lat wiedzie pod tym względem prym wśród tanich dostawców.

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }