15 października - Światowy Dzień Mycia Rąk

Niewiele osób dba o higienę rąk w odpowiedni sposób. 3 na 10 ankietowanych nie myje dłoni przed posiłkiem, ponad 2 na 10 nie robi tego przed sporządzaniem jedzenia, a więcej niż 1 na 10 nie myje rąk po wyjściu z toalety. Tak wynika z najnowszych badań.

Mycie rąk jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na zapobieganie rozprzestrzeniania się infekcji
i ma wpływ na życie milionów osób. Wyniki ogólnoświatowej ankiety przeprowadzonej na zlecenie Essity, producenta marki Tork, dowodzą, że dbanie o higienę rąk może również przyczyniać się do tego jak czują
i zachowują się ludzie wokół nas.

Czyste ręce pozwalają czuć się swobodniej w kontakcie z innymi. Prawie 50 proc. ankietowanych podkreśla, że duże znaczenie ma dla nich świadomość przestrzegania higieny przez osoby, którym mają uścisnąć dłoń.

Czyste ręce mogą zwiększać u innych poczucie szczęścia i zadowolenia z życia. Aż 8 na 10 ankietowanych przyznaje, że ma to pozytywny wpływ na ich samopoczucie.

Czyste ręce mogą wpływać na rozwój firm! 4 z 10 pracowników pracujących na pełen etat przyznaje bowiem, że chciałoby, aby przywiązywano większą wagę do higieny rąk w ich miejscu pracy. 3 na 10 deklaruje, że odczuwałoby większą satysfakcję gdyby ich koledzy dokładnie myli dłonie. Właściwa higiena rąk może również wpływać na wzrost sprzedaży – świadomość, że personel restauracji przestrzega ściśle określonych procedur dotyczących higieny rąk sprawia, że ponad 50 proc. ankietowanych chętnie zjadłaby tam ponownie.

- Dłonie mają moc wpływania na samopoczucie naszych bliskich, a ich mycie rozległe konsekwencje dla ludzi wokół nas. To coś, co powinniśmy mieć na uwadze codziennie, a nie tylko dzisiaj, w Światowym Dniu Mycia Rąk, uważa Wojciech Nizio, regional brand activation manager, Essity.

Niestety niewiele osób dba o higienę rąk w odpowiedni sposób. 3 na 10 ankietowanych nie myje dłoni przed posiłkiem, ponad 2 na 10 nie robi tego przed sporządzaniem jedzenia, a więcej niż 1 na 10 nie myje rąk po wyjściu z toalety (Essential Initative Survey 2018).

Mężczyźni wypadają w tym badaniu znacznie słabiej – kobiety myją dłonie o 30 proc. częściej.

Essity jest sponsorem Światowego Dnia Mycia Rąk 2018, międzynarodowej akcji organizowanej przez Global Handwashing Partnership w celu zwiększania świadomości społeczeństwa na temat znaczenia mycia rąk przy użyciu mydła.

Badanie przeprowadzono między 9 lipca a 6 sierpnia 2018 r. Wzięło w nim udział 3060 respondentów
z sześciu różnych krajów.

 

Ilona Mrozowska 2814 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }