Granty od Tesco

Detalista przekaże 1 125 000 zł na realizację projektu "Decydujesz, pomagamy".

Od 8 października aktywni mieszkańcy mają szansę zdobyć dofinansowanie na realizacje projektu społecznego w ramach V edycji programu "Decydujesz, pomagamy".

Na jego potrzeby Polska została podzielona na mikroregiony, w obrębie których organizacje pozarządowe mogą zdobyć dofinansowanie na realizację działań.

W każdym z nich wsparcie finansowe otrzymają aż trzy inicjatywy społeczne. Pomysł na lokalne działania można zgłaszać za pomocą formularza dostępnego na stronie www.tesco.pl/pomagamy od 8 października do 18 listopada.

Program otwarty jest na każdego, inicjatywy mają dotykać tego, czego klienci i pracownicy Tesco potrzebują wokół siebie najbardziej. Zarówno organizacja pozarządowa, spółdzielnia socjalna, instytucja publiczna, jak i grupa mieszkańców, która aktywnie działa w lokalnej społeczności może zgłosić pomysł na projekt na rzecz własnej okolicy. Tematyka zgłaszanych projektów jest bardzo szeroka. Wnioski mogą dotyczyć edukacji dzieci i młodzieży, promocji zdrowego stylu życia, odświeżenia przestrzeni miejskich, aktywizacji osób starszych, działań na rzecz zwierząt i środowiska naturalnego, pielęgnowania lokalnych tradycji lub innych obszarów, na które mieszkańcy chcą mieć większy wpływ.

Spośród zgłoszonych pomysłów, w każdym z mikroregionów, komisja granowa wybierze po trzy projekty, które przejdą do następnego etapu. W praktyce, każda organizacja, która dotrze do etapu głosowania zwycięży. O tym, czy grant będzie wynosił 5000, 3000 czy 1000 zł zdecydują mieszkańcy, głosując w swoim sklepie Tesco.

Od 2016 roku Tesco, przy wsparciu Fundacji Tesco oraz Pracowni Badań i Innowacji Społecznych Stocznia wspiera aktywnych mieszkańców, instytucje i organizacje pozarządowe realizując program "Decydujesz, pomagamy". W ciągu dwóch lat jego trwania lokalni działacze zrealizowali 815 projektów społecznych, które wpłynęły na modernizację ich okolicy.

Joanna Hamdan 7548 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }