Carrefour promuje zdrowe nawyki żywieniowe

W ramach programu "ABC Zdrowego Żywienia" detalista przygotował aplikację "Zdrowa Apka".

Ponadto, eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego stworzyli podręcznik metodyczny dla nauczycieli w oparciu o tematykę przeprowadzonych warsztatów. Wszystkie materiały dostępne są bezpłatnie.

"Zdrowa Apka" to gra edukacyjna dla dzieci, która ma na celu przekazać wiedzę na temat właściwości odżywczych produktów. Aplikacja zawiera również encyklopedię żywności z grafikami i opisami wszystkich zdrowych oraz niezdrowych produktów występujących w grze. W ten sposób Carrefour po raz kolejny przyczynia się do propagowania wiedzy na temat zdrowej diety i właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci w wieku szkolnym. Gra jest bezpłatna i dostępna w formie aplikacji mobilnej w sklepach Google Play i App Store.

Fundacja Carrefour sfinansowała także opracowanie pakietu edukacyjnego złożonego z podręcznika metodycznego dla nauczycieli oraz zeszytu ćwiczeń dla uczniów. Materiały zawierają propozycję zajęć edukacyjnych, dzięki którym dzieci w przystępny sposób otrzymają informacje na temat zasad prawidłowego żywienia, właściwego wyboru produktów spożywczych oraz ich znaczenia dla zdrowia, w tym prawidłowego wzrostu i rozwoju.

Proponowane scenariusze zajęć lekcyjnych do wykorzystania przez nauczycieli oraz edukatorów, zostały przygotowane przez wykładowców Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, na co dzień zajmujących się problematyką żywienia oraz produkcji i oceny żywności.

Podręcznik oraz zeszyty ćwiczeń dostępne są w wersji elektronicznej na stronie www.abczywienia.pl w zakładce "Materiały".

Całkowite finansowanie programu "ABC Zdrowego Żywienia" zapewniła Fundacja Carrefour, która przeznaczyła na ten cel łączny grant w wysokości 579 505 euro. Celem programu, realizowanego od 2015 r., jest podniesienie świadomości żywieniowej wśród Polaków. Do tej pory odbyły się jego trzy edycje, w których łącznie udział wzięło 3595 uczestników z 37 miejscowości. Honorowy patronat nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia.

Joanna Hamdan 7738 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }